Viața școlii
Absolvenții de gimnaziu și liceu din Alexandria, sarbatoriti in Parcul Padurea Vedea
În municipiul Alexandria se pune mare accent pe educatie si pe recompensarea celor care se straduiesc sa fie in fiecare zi mai buni si care isi doresc sa obtina rezultate scolare cat mai bune. Așa cum ne-am obisnuit deja, luna mai a fiecarui an este una specială pentru absolvenții din orașul nostru.
Ca în fiecare an ,elevii celor șase licee din Alexandria au defilat pe străzile din oras , pornind de la liceele la care învațau către Parcul Pădurea Vedea unde părinții, bunicii și prietenii le-au fost alături in acest moment deosebit din viata lor. Cu această ocazie, șefii de promoție de la fiecare unitate de învățământ liceal din Alexandria au primit diplome din partea primariei și li s-au oferit flori.
De asemenea, peste 370 de elevi din Alexandria au fost sărbătoriți de Ziua absolventului de gimnaziu, eveniment care s-a desfășurat pe 30 mai 2022, în Parcul Pădurea Vedea din Alexandria. Municipalitatea a felicitat absolvenții clasei a VIII-a, promoția 2022, de la cele 5 școli gimnaziale din Alexandria și a acordat premii celor 17 șefi de promoție. Felicităm șefii de promoție ai Școlii Gimnaziale ”Mihai Eminescu”: Drăghici Octavian Gabriel, Groseanu – Lungu Teodora Eva,Preda Daria Marina!
Ambele momente sunt importante în viata elevilor deoarece acestea deschid noi orizonturi pentru tineri. Acestia se pregătesc pentru parcurgerea unei noi etape din viața unui elev, trecerea de la școala gimnazială la liceu sau la facultate.
Pentru că timpul nu se oprește în loc, ci trece grăbit, iar examenul maturității se apropie, nu putem decât să le dorim mult succes în tot ceea ce vor face, și, să își făurească cel mai frumos drum în viață!
Grasa Cătălin
Clasa a VI-a A
Despre omul frumos, Dan Puric
Am avut parte de niste momente speciale atunci cand l-am cunoscut pe Dan Puric, un un om minunat care mi-a schimbat viata. Dan Puric este un patriot si un iubitor de tara deosebit,un om cu caracter ce intrece orice limita a frumosului, un om cu intelepciune care te face sa te adancesti in ganduri, in emotie, in sentimente, un om care fara doar si poate schimba vieti. Este un om plin de intelepciune care iti schimba atitudinea si te face sa privesti totul dintr-o alta perspectiva. Desi este realist, el imbina amara realitate cu armonie si nadejde si iti trezeste in inima sentimentul de iubire de tara, de dorinta de schimbare si dorul de vremurile de-odinioara. Are un farmec in cuvinte ce iti patrunde pana in adancul sufletului si te face sa te simti unic, sa simti ca esti important si ca ai un rol in societate: acela de a promova si a transmite educatia, istoria,cultura si limba poporului roman!
In scrierile sale, am gasit un citat ce transmite un mesaj cu o incarcatura emotionala deosebita: "Antrenamentul de uitare la care este supus poporul român, astăzi, face ca gândirea și inima să se rotească pe loc și, din această rotire în gol, paradoxal, o dată cu trecutul, dispare și viitorul. El, omul de azi, pedalează zadarnic într-un prezent continuu. A locui cu ființa doar într-o dimensiune a timpului - şi aceea distorsionată - înseamnă moartea lentă, dar sigură, a identității.
Ce putem observa de aici? Puternicul mesaj de alarma in ceea ce priveste renasterea poporului roman. Avem nevoie de renastere, de unitate, de intelegere si de pace intre noi,iar asta depinde de fiecare dintre noi. Ar trebui ca sentimentul de dragoste si devotament fata de tara sa fie transmis de fiecare dintre noi catre generatiile viitoare pentru ca poporul roman sa dainuiasca in veci, sa fie un popor puternic si sa n-aiba sfarsit. Dan Puric mie mi-a atins inima si o sa-l port acolo totdeauna, amintindu-mi cu drag de sfaturile sale si de vorbele-i ce nu gresesc nicidoata. Stiti ce m-a ajutat pe mine cel mai mult din aceasta intalnire?-faptul ca am inteles ca sunt unica, sunt capabila sa trec peste orice provocare, ca trebuie sa fiu puternica si devotata scopurilor mele. Am inteles ca frumusetea vine din atitudine, din zambet, din modul in care iubesti si iti arati empatia fata de cei din jur, dintr-o inima sincera.
Am invatat ce inseamna aprecierea si cum se poate obtine succesul, care nu poate exista fara munca. Dan Puric schimba perspective, transforma temerile in curaj, neincrederea in ambitie, siguranta, perseverenta si dedicare.
Se vede ca fiecare cuvant a fost rostit din suflet ca sa intareasca si ca sa ii faca pe oameni sa constientizeze adevarata lor valoare. Ii sunt recunoscatoare pentru ca prin cuvintele sale am mai multa incredere in mine, pot sa zambesc, sa iubesc, sa tolerez desi uneori imi este greu, am invatat sa lupt pentru visurile mele si sa nu-mi fie frica sa marturisesc ceea ce simt! Este un om bun si curat si asta se poate observa din toate gesturile, atitudinile si vorbele lui:
"Omul frumos în ziua de azi e cel ce urcă invers pe scară, înfruntând nu numai turma care coboară, dar și insultele ei!"
"Ce au oare anumite amintiri în ele că nu pot fi uitate? Pesemne că sunt nişte bucăți de suflet ce te-nsoțesc mereu!" Dan Puric.
DRAGU ANAMARIA, VIII
Spuneți NU violenței si discriminării
Elevii clasei a VI-a A au marcat
Săptămâna Educației Globale
În perioada 15-21 noiembrie 2021, Școala Gimnaziala "Mihai Eminescu" din Alexandria a desfășurat multiple activități în cadrul Săptămânii Educației Globale cu tema "It's our world! Let's take action together".
Activităţi specifice au loc în fiecare an în a treia săptămână a lunii noiembrie, anul acesta fiind 15-21 noiembrie 2021. Săptămâna Educaţiei Globale este un program facilitat de Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei şi este o campanie de sensibilizare la nivel European, aceasta ajungând la ediţia a XXIII-a în acest an.
Educaţia Globală se concentrează pe drepturile omului, înţelegere internaţională şi cooperare, pace, durabilitate şi încurajează solidaritatea, dialogul intercultural şi învăţarea de la egal la egal.
Sloganul ,,Este lumea noastră! Să acţionăm împreună!” este interpretat în fiecare an în funcţie de contextul social şi specificul anului, în funcţie de evenimentele globale care ne afectează existenţa.
Una dintre activitățile derulate de clasele școlii a fost la clasa a VI-a A, coordonați de prof. Georgiana Gușă, cu tema "Spune NU violenței și discriminării! ". Cauzele violenţei sunt de mai multe feluri. De exemplu, lipsa de informaţie sau falsele informaţii, neglijarea copiilor, bullyingul în şcoli dar şi în spaţiile virtuale, mai ales că am efectuat şcoala online timp de trei semestre în perioada pandemiei de Covid-19, plecarea părintilor la muncă în străinătate, dar şi întoarcerea lor rămânând fără locuri de muncă din cauza pandemiei, pierderea celor dragi răpuşi de Covid, diferenţele sociale, de etnie etc. În cadrul activității elevii au făcut prezentări PowerPoint, desene, afișe și postere prin care au arătat diferite tipuri de violență în școli și cum acestea pot fi rezolvate. Elevii au identificat cauze care duc la violențe în școli, verbale și fizice și au găsit mai multe soluții pentru acestea de a le opri. Ei au exprimat prin intermediul prezentărilor că nu toată lumea este la fel, dar și că toată lumea indiferent de religie, etnie, trebuie sa fie tratată la fel. Elevii au avut o mică dezbatere pentru fiecare dintre prezentări.
Păunică Bogdan,
Clasa a VI-a A
,,Librăria din Alexandria”- Proiect din suflet,pentru suflet
Librăria din Alexandria este prima librărie situată în județul Teleorman, România. A fost inaugurată la data de 23 septembrie, în anul 2020. Librăria reprezintă o inițiativă a Asociației "Mihai Murar", care dezvoltă și proiectul "Biblioteca Mobilă."
Aceasta este o librărie micuță, adresată iubitorilor de lectură. Este locul în care se organizează lansări de carte, activități pentru copii, locul în care se poate lectura cu un ceai în față, spațiul în care există internet și imprimantă color gratuită pentru copiii orașului.
Librăria din Alexandria se adresează atât locuitorilor din oraș, cât și celor din județul Teleorman și va fi doar un loc de unde pot fi cumpărate cărți și vor avea loc evenimente culturale și artistice. Tinerii fără posibilități materiale vor putea avea acces la un calculator în incinta librăriei, pentru a-și face temele sau pentru a se documenta.Este proiectul de suflet al Asociației. Tot profitul rezultat din vânzarea cărților este folosit în acte caritabile și acțiuni destinate copiilor. Voluntarii Asociației au lansat o provocare inedită: aceea de a oferi copiilor din mediul rural al județului Teleorman o carte în dar cu prilejul sărbătorilor pascale. Fiecare persoană va duce o carte la sediul Librăriei din Alexandria, iar acea carte va fi dăruită copiilor iubitori de lectură, mai puțin norocoși. De Ziua Copilului, au fost realizate două ateliere de creație adresate celor mici. Copiii au putut demonstra cât de creativi sunt.
Librăria din Alexandria a fost selectată de organizatorii festivalului (,,Festivalul Internațional de Film de Animație”) pentru a găzdui cele două proiecții de film de animație care vor fi oferite publicului din Alexandria.
Iata cum ,intr-un orasel de provincie, un proiect de suflet caută voluntari pentru fapte bune. Se bazează pe populația tânără, care poate descoperi astfel plăcerea și bucuria de a schimba realitatea prin forțe proprii. Mult succes!
Popescu Maria-Alexia, VI A
Cum poți depăși emoțiile din timpul unui concurs
Bună! Sunt tot eu, Dani. Săptămâna trecută, deși eram foarte bolnav, am participat la prima etapă a unui concurs de matematică. Știi de ce particip la concursuri? Pentru că vreau săobțin „Împărăția problemelor rezolvate și a cărților citite”.
După ce mi-am făcut curaj și am intrat pe link-ul cu testul concursului, am văzut că sunt 30 de probleme.Când am văzut prima problemă am simțit un gol în stomac. Știi ce am făcut? I-am spus testului: „hai să te cunosc, eu nu vorbesc cu străinii”. Atunci când începi să cunoști pe cineva sau ceva mie mi se pare că e ca și cum ai aprinde becul într-o cameră necunoscută. Preferi să umbli prin întuneric sau aprinzi lumina și privești repede în jur ca să știi cu ce ai de-a face? Eu sunt cam fricos și prefer să aprind becul. La fel fac și la testele de evaluare și concursuri. Așa că prima dată am citit toate problemele și mi le-am notat pe cele ușoare, pe care știam sigur că le pot rezolva. Oau! Dintre cele 30 de probleme am eliminat la prima citire 20. „Gata! Nu are de ce să-mi fie teamă”, mi-am spus. După ce am citit întregul test o dată, am început să rezolv problemele ușoare, niciodată nu încep cu cele grele și nici nu încep musai cu prima problemă. I-am arătat testului că eu sunt șeful, alegând problemele pe care am vrut să le rezolv prima dată. Cine decide? Eu sau testul? Bineînțeles că eu. Și așa, curajul meu a crescut și am uitat că sunt bolnav și după ce am rezolvat cele 20 de probleme care erau ușoare, am început „lupta” cu celelalte 10 mai grele. „Grele? Am spus că sunt grele? De ce am spus asta?” asta îmi spunea creierul meu când le-am citit a doua oară. Și uite așa am terminat un test care l-a început m-a speriat.
Am verificat punctajul seara, pentru că febra mi-a dat mari bătăi de cap și pentru că mie nu-mi prea pasă de note, vreau doar să câștig toate luptele cu problemele și exercițiile. Se pare că, de data aceasta am câștigat lupta cu cele 30 de probleme și m-am calificat în etapa a II-a. Știi, eu nu mă las până nu reușesc să rezolv și să înțeleg rezolvarea, de aceea pentru mine contează doar cu ce problemă mai trebuie să mă lupt o dată, nu nota. Știu că vei spune „Notele sunt importante”. Da, dar nu sunt chiar atât de importante. Pentru mine este important altceva. Știi, am citit multe basme vara aceasta, pentru că la școală am învățat basmul, și îmi doresc și eu acum să am o împărăție și știu că singura pe care o pot obține este „Împărăția problemelor rezolvate și a cărților citite”. Dacă vrei și tu această împărăție, fă-ți curaj și participă și tu la concursuri, este cel mai sigur mod de a o obține.
Ștefan Daniel,
Clasa a VI-a A
Cum căutăm mai eficient pe Google
În epoca tehnologiei avansate și a internetului de mare viteză, putem găsi informații despre aproape orice. În doar câteva minute putem găsi cele mai bune rețete pentru felul de mâncare preferat sau putem afla totul despre jocul preferat sau melodiile pe care le asculti. De cele mai multe ori însă, pentru a ajunge la cel mai bun rezultat, trebuie să „cerneți” informațiile primite pentru a le accesa pe cele de care aveți nevoie. Iată câteva sfaturi pe care publicația online BrightSide ni le dă. Aceasta a întocmit o listă cu 10 lucruri pe care le puteți face pentru a căuta mai eficient pe Google:
Folosirea funcției „sau”- uneori nu suntem siguri că ne amintim în mod corect informația sau numele de care avem nevoie pentru a efectua o căutare. Acest lucru nu trebuie însă să fie o problemă! Pur și simplu scrieți în căsuța de căutare câteva variante posibile și separați-le prin tastarea simbolului „|”. În loc de acest simbol, puteți utiliza, de asemenea, termenul „or“.
Căutarea prin sinonime- limba română este bogată în sinonime. Uneori, acest lucru ne poate ajuta când căutăm diverse pe Google. Dacă aveți nevoie să găsiți diverse site-uri ce tratează un subiect mai larg decât site-uri care includ o anumită expresie, adăugați simbolul „~“ pentru căutare. De exemplu, dacă veți caută termenul „~ mâncare sănătoasă“ veți obține rezultate cu privire la principiile unei alimentații sănătoase și rețete sănătoase.
Căutarea în interiorul unui site- ați citit un articol interesant pe un site și doriți să-l recitiți sau să-l distribuiți și nu vă mai amintiți tot numele articolului? Nimic mai simplu: introduceți adresa site-ului și apoi un cuvânt cheie relevant pentru titlul articolului. Rezultatele afișate vor fi exclusiv din site-ul pe care ați citit articolul, iar titlurile vor conține termenul căutat.
Puterea asteriscului- când memoria decide să vă împiedice să vă amintiți acel cuvânt cheie, acea expresie sau acel numărul de care aveți nevoie pentru a efectua o căutare, puteți apela la simbolul „*“. Doar folosi acest lucru în locul cuvântului sau frazei pe care nu vi-l amintiți.
Când lipsesc foarte multe cuvinte- dacă ați uitat mai mult de un cuvânt dintr-o frază pe care o căutați, încercați să efectuați căutarea folosind funcția „AROUND”.
Folosirea unei perioade de timp în căutare-uneori avem nevoie să găsim evenimente care s-au întâmplat într-o anumită perioadă de timp. Pentru a face acest lucru, puteți adăuga un interval de timp în căutarea dumneavoastră cu ajutorul a trei puncte între date.
Căutarea unui titlu sau URL-pentru a găsi titlul unui articol, folosiți funcția „intitle” înainte de termenii de căutare. Pentru a găsi URL-ul sau unui articol, folosiți funcția „inurl” înainte de termenii de căutare.
Găsirea unor site-uri similare-dacă ați găsit ceva ce vă place foarte mult pe un site și doriți să găsiți site-uri similare, introduceți termenul „related” și apoi adresa site-ului.
Căutarea unor fraze- dacă doriți să găsiți un citat mai lung dar cunoașteți doar o parte din acesta, puneți termenii cunoscuți între ghilimele.
Termeni de căutare neimportanți-pentru a elimina termeni de căutare neimportanți pur și simplu puneți simbolul „minus” înainte de fiecare termen
Motorul de căutare Google acceptă operatori pentru a facilita căutarea și a filtra rezultatele. Operatorii de căutare sunt cuvinte care pot fi adăugate la căutare pentru a restrânge numărul rezultatelor. Aceşti operatori nu trebuie memoraţi, deoarece pot fi găsiţi pe pagina de căutare avansată - Advanced Search.
O căutare pe Google nu trebuie formulată ca o întrebare adresată unui om. Tehnologia încă nu a ajuns la acel nivel care să permită așa ceva. Trebuie să ne definim termenii principali ai căutării și să folosim, acolo unde este posibil, cât mai mulți operatori pentru a obține rezultate cât mai apropiate de ceea ce ne doream.
Nota: Atunci când la căutare se folosesc operatori sau semne de punctuaţie, nu se adaugă spaţiu între operator şi termenii căutării. O căutare site: palatulcopiiloralexandria.ro ţine cont de operatorul de căutare, pe când site: palatulcopiiloralexandria.ro nu.
Am scris despre asta deoarece observ că foarte mulți nu știu cum să caute informații pe Google.
Popescu Andreea, VI A
photo- Popescu Andreea
Mass-media în educația tinerilor
Astăzi, sala de clasă nu mai este singurul loc unde se învață. Școala nu mai este singurul factor de care depinde buna pregătire și informare a copilului. S-a schimbat și modul de asimilare a experienței de viață, de către copii și mai ales a cunoștințelor morale și etice, a modelelor de conduită.
În urma investigațiilor, s-a stabilit că ocupația preferată a copiilor de vârstă mai mică este jocul pe calculator (48%), deseori privesc televizorul (36%), ascultă muzică (4%), iar presa este citită de 12%.
Mass-media poate să mențină copiii într-o lume de informații în care imaginarul și realul se confundă, creând o cultură de suprafață, seducătoare, dar fiind de fapt o iluzie.
Utilizarea adecvată a mass-mediei cere o anumită pregătire a elevilor, părinților, dar și a cadrelor didactice în acest sens.
În fața școlii, apare problema de a oferi elevilor metode de muncă intelectuală, cu procedee și priceperi de a învăța și mai ales de a reflecta asupra celor însușite.
Școala trebuie, în primul rând, să-i învețe pe elevi cum să recepteze informația din cele mai variate surse, cum să delecteze, să pună în ordine, să integreze informația receptată. Astfel, apare necesitatea unor activități orientate spre o educație pentru mass-media.
Dacă obiectivul principal al activității școlare este să pregătească tineretul pentru viață, pentru realitatea socială și culturală, apoi nu este mai puțin important și faptul că tot învățământului îi revine și principala sarcină de a pregăti noile generații în așa fel, încât acestea să fie capabile să selecteze și să folosească multitudinea de valori.
Educația în domeniul mass-media se referă la capacitatea de a accesa mijloacele de informare, de a înțelege și de a evolua cu spirit critic diferite aspecte ale acestora și ale conținutului lor.
Mass-media încearcă să satisfacă interesul pe care elevii îl manifestă pentru cunoașterea marilor probleme cu care se confruntă societatea contemporană.
De asemenea, obiectivul special al mai multor emisiuni de radio şi televiziune, rubrici în paginile revistelor şi ziarelor, îl constituie formarea tinerilor, orientarea lor şcolară şi profesională, și chiar transmiterea unor informații ce țin de educația civică a tinerilor, de formarea culturii lor politice.
Dar dacă interesul tinerilor va fi orientat către informaţii "nepotrivite", atunci oriunde or să se ducă vor căuta acest tip de informaţie.Una dintre problemele internetului o reprezintă jocurile violente de pe calculator, producătorii lor fiind interesaţi mai mult de latura economică, de profitul obţinut.O altă problemă este şi aceea că aceste jocuri de multe ori creează dependență.
Am două citate despre educație și dezvoltare personală:,,Inteligența plus caracterul - acesta este adevăratul scop al educației.’’ -Martin Luther King Jr.
,,Cine stăpâneşte şcoala, hotărăşte asupra viitorului, asupra tendinţei vieţii şi asupra vieţii însăşi.’’- Adolph Diesterweg
Popescu Maria, V A
Atelier despre combaterea știrilor false
Pe data de 10 dec.2020,a fost organizat workshop-ul "Combaterea stirilor false", la clasa a V-a A, workshop online la care au participat 28 dintre elevii clasei,impreuna cu dna. prof. Georgiana Gusa.
Workshop-ul face parte din proiectul Erasmus+ KA229-“Young journalists today – responsible digital citizens tomorrow”.
Scopul acestui workshop a fost ca elevii sa stie sa diferentieze stirile adevarate de stirile false ,pe baza unor anumite criterii , sa afle despre stirile false și de ce există:sa reflecteze asupra impactului propriilor opinii, asupra modului în care evalueaza informațiile, sa discute si sa exerseze folosind criterii pentru evaluarea informațiilor pe care le gasesc online.
Pe parcursul desfasurarii acestui workshop,elevii au aflat despre caracteristicile știrilor false și ale pseudostiintei și modul în care sunt create si cum să diferențieze informațiile false de informațiile reale. Unii elevi au gasit si prezentat exemple de stiri false , iar altii au discutat pe baza unui articol care prezenta o stire falsa,pe baza unui subiect de actualitate. Dna prof. Georgiana Gusa a prezentat un top al primelor 10 stiri false,cel mai des accesate online,in anul 2019.
Iata ce au avut de spus elevii:
Bogdan Paunica:"Din acest workshop am invatat cat este de important sa stiu sa aleg ceea ce citesc si sa nu fiu amagit de titluri false."
Roxana Cobarlie:"Acum stiu ca inainte de a da click pe un articol,trebuie sa aflu detalii despre site si despre autorul acestui articol ,pentru a stabili cat de credibile sunt sursele."
Radu Olteanu:"Sa gasesc sursa originala a povestii este ceea ce trebuie sa fac pentru a afla daca stirea este adevarata sau nu."
Doamna profesor a ales să le vorbească elevilor despre fake news, un fenomen care a căpătat amploare în ultimii ani , pentru că „Este important ca elevii să afle ce efecte pot avea informațiile pe care le iau din mass-media, dar și cele care se pot produce dacă nu comunică date corecte mai departe”.
Cătălin Grasa , V A
PASIUNEA MEA
Numele meu este Gănescu Alexia Maria. Sunt elevă în clasa a VIII-a A a Școlii Gimnaziale ,,Mihai Eminescu" din orașul Alexandria. Sunt onorată să scriu un articol pentru ziarul școlii noastre. Îmi place foarte mult să citesc și să scriu, așa că m-am decis să-mi creez un blog unde să-mi împărtășesc pasiunea și să încerc să fac și alte persoane să iubească lectura. La începutul vacanței de vară, când am primit bursa de merit, am reușit să-mi achiziționez un domeniu și am început să lucrez acolo. A durat ceva timp până când m-am obișnuit cu toate programele și funcțiile pe care aplicațiile respective mi le oferă, dar m-am și distrat învățând toate acestea.
Prima mea recenzie este a cărții ,,Minunea" scrisă de R. J. Palacio, o carte foarte bine structurată, cu o lecție impresionantă despre acceptarea persoanelor cu dizabilități, care merită citită de oricine. Pe parcurs, am început să scriu și interviuri cu autori români contemporani cărora le-am și citit scrierile. Uneori postez și articole pentru elevi, cu teorie pentru limba română, din ceea ce am studiat eu la școală până acum. Nu mă consider profesor, însă au existat persoane care mi-au propus să încerc și așa ceva și mi s-a părut o idee interesantă și, în același timp, o provocare pentru mine.
În prezent, am postat în jur de 40 de articole, la care am muncit din toată inima și mă bucur mult când văd persoane care îmi apreciază munca. Mă puteți găsi pe Google tastând: www.alexiabooks.ro
Aici gasiti recenzii pentru cărți de toate genurile.
Menționez că nu este ușor să întreții o astfel de pagină, să fii activ, să-ți alegi cuvintele, să nu dezvălui ceva esențial din cartea căreia îi scrii recenzie, să păstrezi legătura cu urmăritorii etc.
La puțin timp după crearea blogului, mi-am făcut un cont pe Instagram, pătrunzând astfel în comunitatea bookstagram-ului, unde am întâlnit persoane deosebite și mi-am făcut prieteni buni. Pe Instagram, numele meu este @alexiabooks_ . Aici îi țin la curent pe urmăritorii mei cu tot ceea ce citesc și ce cărți mai apar în biblioteca mea. Periodic organizez giveaway-uri, în cadrul cărora participanții pot câștiga premii drăguțe. Postez poze artistice ale cărților pe care le citesc și fac recomandari celor care îmi cer asta. Prin intermediul Instagram-ului am reușit să obțin și câteva colaborări cu autori sau agenți ai acestora, care mi-au trimis cărți gratuite pentru a le face recenzii. Sunt foarte bucuroasă pentru că blogul meu a înregistrat 1000 de vizitatori și vă mulțumesc celor care deja îmi urmăriți activitatea acolo și m-ați ajutat să ajung în acest punct. În timpul școlii postez săptămânal un articol, iar în vacanțe două sau chiar trei pe săptămână.
De asemenea, pe pagina de Instagram, dar și pe blog, găsiți link-uri pe care, dacă le accesați, puteți beneficia de cele mai bune oferte la cărți și nu numai.
Din dorința de a-mi îmbunătăți cunoștințele, am început să citesc și în limba engleză și voi crea o categorie specială pentru recenziile acestor cărți, deoarece știu că multe persoane citesc în limbi străine, în special engleza și îmi doresc să se găsească pe pagina mea câte ceva pentru fiecare.
Vă mulțumesc pentru că ați citit scurta poveste a blogului meu, iar dacă aveți nevoie de o recomandare de carte sau să ne cunoaștem mai bine, mă puteți contacta pe pagina mea de Instagram pe care am menționat-o mai sus.
Alexia Gănescu, VIII A
ZIUA MARII UNIRI
Anul 1918 reprezintă în istoria poporului român anul trimfului idealului național, anul încununării victorioase, a lungului șir de lupte și sacrificii umane și materiale pentru făurirea statului național unitar.
Momentul istoric marchează întregirea țării prin alăturarea Transilvaniei, iar festivitățile anuale le amintesc oamenilor de formarea României Mari.
La 1 decembrie 1918, în inima Transilvaniei, la Alba Iulia, votul Marii Adunări Naționale pentru unirea Transilvaniei, Banatului, Crișanei și Maramureșului cu România, aclamat de o impresionantă adunare populară, încununa celelalte acte de unire de la Chișinău și Cernăuți, prin care Basarabia și Bucovina reveneau in hotarele României. Infăptuirea statului național a permis națiunii române să-și pună în valoare energiile, capacitățile sale creatoare în slujba progresului economic al dezvoltării științei, învățământului și culturii.
Prin acel 1 decembrie din anul 1918, cei 1228 delegați ai Adunării Naționale de la Alba Iulia, susținuți în piața publică de peste o sută de mii de persoane, adunate la marele eveniment din toate colțurile Ardealului și Banatului, au resetat ceasul românilor. Ora 0, ora din care România începea să existe. Din acea zi, românii despărțiți până atunci de granițe nefirești, deveneau o mare familie, o familie reunită după mai multe secole de pribegie.
Marea Unire este pagina sublimă a istoriei românești, faptă istorică a întregii națiuni române. De aceea este azi Ziua Națională a României.
Din anul 1866 până în anul 1947, Ziua Națională era sărbătorită pe 10 mai, apoi din 1948 până în 1989, aceasta a fost pe 23 august, iar din 1990, 1 decembrie a fost desemnată Ziua Națională a României.
Unirea Transilvaniei, Moldovei și a Țării Românești, este un moment istoric, un moment pe care niciun român nu trebuie să-l uite. Prin această Unire, fiecare român face parte din țara mamă, România.
Dobre Valentin, VII A
Școala, a doua mea casă
Aceasta este locul meu de liniște și nu de stres, locul în care eu mă simt cel mai bine, în care mă regăsesc, în care pot să mă desfășor și să-mi descopăr pasiunile, abilitățile, locul care pentru mine înseamnă...a doua mea casă!
La școală aș putea merge, aș putea rămâne ore întregi fară a mă simți obosită, stresată ci din contra mă simt mult mai bine, mă simt energica și ambițioasă, simt că pot face mai multe lucruri decât îmi pot imagina! Mă simt responsabilă și creativă,capabilă să rezolv orice problema care apare de-a lungul zilelor, săptămânilor...Școala mea este locul care fară doar și poate mă DEFINEȘTE pe MINE cu ADEVĂRAT!
Școala mea este frumoasă, școala mea este locul cel mai cald și mai plăcut, școala mea este cea mai potrivită pentru mine, este locul unde noi am învățat să lucrăm în echipa, am învățat să interpretăm chiar și roluri! Este locul de care nu m-aș desparți niciodată, este locul căruia îi voi purta dorul tot timpul, este locul cald unde m-aș întoarce atunci când nu-mi găsesc locul, este locul în care am avut cele mai emoționante, frumoase și prețioase amintiri! Este locul în care am vărsat cele mai sincere lacrimi de bucurie, este locul în care am avut parte doar de succes, este locul pe care îl port în inima cu cea mai mare emoție! Școala mea este foarte implicată în extrem de multe proiecte care ne formează încă de acum!
Este scoală potrivită pentru a fi sigur că vei avea un viitor, că te vei descurca în fiecare domeniu, este locul unde de-a lungul zilelor și săptămânilor apar alte și alte activități interesante de făcut, alte provocări, alte proiecte care nu conduc decât la îmbogățirea culturii și cunoștințelor noastre!
Pentru că nu exista cuvânt sau propoziție care să descrie exact ceea ce simt și emoțiile pe care le am, pot spune simplu.... ȘCOALA MEA!
Profesorii...sunt persoanele care contribuie în adevăratul sens al cuvântului la atmosfera pe care tocmai am descris-o legată de școala mea!
Profesorii mei sunt cele mai calde și plăcute persoane pe care le-am cunoscut...Unul dintre cele mai importante lucruri este că pe lângă întreaga dedicare pe care o au numai pentru a ne ajuta pe noi să avem doar rezultate deosebite, ei sunt cu adevărat a doua mea familie.Pentru că ei predau din Inima , influenta lor nu vă putea fi niciodată ștearsă din inimile noastre, pentru că te prind de mana, te îndrumă și îți ating inima pentru totdeauna, pentru că profesori că ai mei nu exista intre milioane de profesori din lumea întreagă! Ei sunt cu adevărat persoanele cu care poți vorbi orice, persoanele care te înțeleg, care te vor ajuta de fiecare data, persoanele cele mai calde și mai răbdătoare care dau cele mai bune sfaturi, persoanele sincere care iți vor vrea doar binele, persoanele pe care te poți baza tot timpul indiferent de situație...și nu în ultimul rand persoanele pe care știi că le vei găsi întotdeauna acolo pentru tine oricât de departe te-ai afla, persoanele care vor locui pentru o eternitate în inima ta o viață întreagă!
Pentru că profesorii mei sunt ÎNGERI care ne ridică atunci când aripile noastre uită cum să ZBOARE! Cred că nu există cuvinte pentru a le mulțumi pentru tot, absolut tot efortul, iubirea și dedicarea lor!
Dragu Anamaria, VII A
PROFESORUL IDEAL
CUM SĂ FII UN PROFESOR MAI BUN ...
Să fii profesor astăzi ... , o provocare . Profesorul poate și trebuie să-și îmbunătățească maniera de a preda . Ei trebuie să evolueze și să practice noile tehnici de comunicare . Trebuie să fie corecți , creativi , implicați . Dar , peste toate , ei trebuie să fie motivați , pasionați de munca lor ; un lucru dificil și fundamental pentru societate .
Toate acestea pot începe cu ideea unei școli model care promite clădiri sigure , scaune confortabile și clase spațioase cu peste 20 de elevi în clasă , profesori foarte bine pregătiți și complexe mijloace de predare . Este o școală care nu lasă pe nimeni în spate pentru că este organizată să scoată ce-i mai bun din fiecare . Școlile trebuie să fie astăzi mai serioase ca niciodată . Trebuie să devină o alternativă a lumii contradictorii în care trăim , să fie capabile să facă elevii să se simtă siguri , șă deprindă tinerii să studieze , să se implice și să se străduiască.
Predatul nu este ușor , dar noi trebuie să ne gândim la ce au profesorii de făcut și nu la ce este greșit din cauza societății .
Aici sunt câteva sfaturi cum să organizezi clasele , chiar și pe cele mai dificile , cum să atragi și să ai elevi atenți , cum să dobândești o autoritate indispensabilă , cum să motivezi elevii:
1. Mai întâi oferă și apoi cere : oferă-le copiilor respect , atenție , implicare și înțelegere .Prima oară tu !
2. Fii entuziasmat când ei intră în clasă : entuziasmul este contagios .
3. Amintește-ți că adolescenții dificili sunt și ei elevii tăi :ei nu sunt nepoliticoși ,doar slab educați. Ei au nevoie de ajutor mai mult decât alții !
4. Fii mereu pregătit pentru întrebări . Studiază , citește , discută !
5. Fă -ți elevii să înțeleagă că vrei să-i ajuți să învețe .Sunt obiectivul tău. Lasă-i să știe !
6. Oferă prioritate conceptelor și metodelor . Poți folosi internetul .
7. Lecția perfectă este cea în care tu discuți cu elevii . Este un dialog , nu un monolog.Nu există învățare fără participare !
8. Să fii autoritar înseamnă să fii pregătit și să câștigi respectul și încrederea elevilor .
Un profesor trebuie învățat cum să predea ... Un profesor trebuie să iubească să predea ... O persoană nu poate deveni profesor fără să se implice .
GROSEANU-LUNGU TEODORA-EVA -VII B
Educația civică în școală
Educația civică în învățământ reprezintă o principală modalitate prin care elevul își poate dezvolta valori și principii democratice care guvernează demersul societetii. Această disciplină predata în scoli infulențeaza procesul de înțelegere și însușire a practicilor care fundamentează comunitatea și întreg sistemul în care trăim.
Educația civică ajută la implementarea unor cunoștinte necesare oricărui cetățean, care trebuie să își cunoască drepturile și îndatoririle. Aceasta disciplina dezvolta sentimentul responsabilității față de sine, precum și dragostea, atașamentul, respectul sau spiritul de sacrificiu față de patrie și semeni. Procesul de educație civică aduce la cunoștință tinerilor norme de circulație, norme de prevenire a incendiilor, norme de comportament în cadrul instituriilor publice și probleme cu care societatea se confruntă, care îl determină să înțeleagă realitatea în care trăiește și facilitează integrarea și adaptarea la formele și valorile vieții cetățenești.
Consider că educația civică deține un rol important în viața unui elev, ajutându-l să învețe reguli de bază, punându-l în situații cu care este posibil să se întâlnească pe parcursul vieții sale, ba chiar făcându-l pe acesta să realizeze rolul important pe care îl are în această societate.
,,Trebuie să devenim schimbarea pe care dorim s-o vedem.” ( I. Gandhi)
VIII A
Halloweenul, o sărbătoare celtică
Halloween este o sărbătoare de origine celtică, preluată astăzi de multe popoare din lumea occidentală, ea răspândindu-se în secolul al XIX-lea prin intermediul imigranților irlandezi din Statele Unite ale Americii.
Este sărbătorită în noaptea de 31 octombrie, deși în unele țări data sărbătorii variază. În Suedia este sărbătorită în prima sâmbătă din noiembrie. Numele provine din limba engleză, de la expresia All Hallows' Even, numele sărbătorii creștine a tuturor sfinților, sărbătoare cu care Halloweenul a devenit asociat în țările unde predomină creștinismul occidental, deoarece în aceste culte creștine ziua tuturor sfinților este sărbătorită pe 1 noiembrie.
Specific pentru Halloween este dovleacul sculptat care reprezintă Lanterna lui Jack. Cu ocazia acestei sărbători copiii se maschează în vrăjitori, mumii sau alte personaje și colindă pe la case întrebând „Trick or Treat?” care înseamnă ,,Păcăleală sau dulciuri?”, ca o amenințare că dacă nu li se dau dulciuri, persoanei colindate i se va juca o farsă. În alte țări Halloween este serbat prin parade și carnavaluri.
Simbolurile și obiectele artizanale asociate Halloweenului s-au dezvoltat în timp. De exemplu, sculptarea de jack-o'-lantern provine din obiceiul de Ziua Tuturor Sfinților de modelare a unor felinare din napi pentru luminarea sufletelor din purgatoriu. Napul era folosit tradițional de Halloween în Irlanda și Scoția, dar imigranții veniți în America de Nord au folosit dovleacul indigen, care erau mai ușor accesibili și mai mari – fiind mai ușor de modelat decât napii. Tradiția americană de modelare a dovlecilor este atestată de la 1837 și a fost asociată inițial cu vremea recoltei, nefiind specifică Halloweenului decât spre sfârșitul secolului al XIX-lea.
Spusul poveștilor cu fantome sau vizionarea de filme horror sunt și ele părți ale acestei sărbători. Adesea, în preajma sărbătorii, televiziunile difuzează episoadele ale serialelor și emisiuni speciale pentru copii, iar unele filme horror sunt lansate special înainte de Halloween pentru a profita de atmosfera sărbătorii.
Desculțu Miruna-Andreea
Clasa a VII-a B
Avem prieteni adevărați?
Prietenia înseamnă încredere, sinceritate, o legătură de suflet, care nu poate fi desfiinţată de nimeni şi de nimic.
Pentru a lega o relaţie de prietenie nu este suficientă bunăvoinţa. Nu-i de ajuns să-ţi doreşti un prieten, trebuie să faci un efort, să devii tu însuţi prietenul cuiva. În principiu, oricine ar putea să menţină o relaţie adevărată de prietenie, să respecte anumite reguli şi "obligaţii” pentru ca apoi să se bucure de toate drepturile, libertăţile şi împlinirile pe care ţi le aduce.
Dacă aceia pe care îi numeşti prieteni sunt persoanele cu care ocazional te întâlneşti în oraş, în parc sau la o plimbare la sfârşitul săptămânii, noţiunea la care eu încerc să ajung ţi se poate părea uşor exagerată. Acest lucru se datorează faptului că mai nimeni nu vede prietenia ca pe o relaţie serioasă, în care trebuie să depui efort considerabil pentru a o face să funcţioneze. Implicarea afectivă şi sacrificiile pe care le faci de bună voie şi nesilită de nimeni sunt, din punctul meu de vedere, piatra de temelie a unei prietenii ideale. Atunci când dai un telefon la ora două noaptea şi soliciţi un ajutor, trebuie să primeşti un singur răspuns ferm: ok, vin, nu să primeşti întrebări care încep cu : de ce?. Cu toate acestea, uşor de spus, greu de făcut. Mai ales când avem la orice pas exemple de prietenii destrămate, bazate pe interes sau în care încrederea este trădată. Foarte puţine persoane înţeleg ceea ce înseamnă cuvântul "prieten" şi responsabilităţile care vin odată cu acest titlu.
M-am bucurat săptămâna aceasta de câteva zile petrecute cu o dragă prietenă care nu este tot timpul aproape de mine fizic, dar este aproape de sufletul meu în fiecare zi. Am fost colege de banca trei ani și acum locuiește cu părinții ei în București.
Aristotel era de părere că pentru a deveni o persoană fericită, împlinită pe toate planurile, trebuie să fim un prieten bun. Considera că prietenia este o artă.
Eu întotdeauna am spus că viaţa fără prieteni este ca o masă căruia la sfârşit îi lipseşte desertul. Este evident cât de nesatisfăcătoare ar fi lumea în care am putea gusta din toate bucătăriile lumii, făra a ne bucura, la final, şi de deliciul unei prăjituri. Prietenia adevarată, însă, este mai mult decât atât, ea este cireaşa de pe tort.
Voi aveți prieteni adevărați?
“Singura prietenie adevarată este cea care s-a născut fără motiv”.
Maria – Alexia Popescu, V A
VOLUNTARIATUL SI VALENTELE LUI
Marjorie Moore spunea despre voluntariat, ca este ,,cel mai bun exemplu de democratie ‘’. Fiind voluntar, ,,votezi’’ in fiecare zi pentru comunitatea in care vrei sa traiesti. A fi voluntar, nu inseamna doar sa participi la activitati ; inseamna ca vrei sa ajuti oamenii,animalele,mediul inconjurator, sa dai dovada de umanitate, de solidaritate si de simt civic.
Poate va intrebati de ce am ales aceasta tema acum , cand suntem intr-o perioada foarte grea pentru intreaga lume? Va raspundem: a fi om nu trebuie sa tina cont de timp, de loc sau de… vremuri. Din contra, acum se poate pune in practica, mai mult ca oricand, voluntariatul.
Potrivit legii, voluntarul este orice persoana fizica, fara deosebire de rasa, origine etnica, religie, sex, opinie, apartenenta politica, ce a dobandit capacitatea de munca. Stim, noi nu suntem incadrati in munca, dar nimic nu ne impiedica sa fim niste mici voluntari, fapt dovedit din actiunile noastre din anii trecuti si de anul acesta.
Activitatile de voluntariat cuprind mai multe sectoare:
1. voluntariatul pentru mediu(activitati eco): strangerea deseurilor, colectarea selectiva, plantarea copacilor etc;
2. voluntariatul pentru persoanele din medii dezavantajate: colectarea de haine, mancare, rechizite etc;
3. voluntariatul in comunitate: asistarea persoanelor din situatii cu risc, personae varstnice/dizabilitati;
4. voluntariatul de mentorat: petrecerea timpului alaturi de copiii mai mici care se confrunta cu probleme la unele materii de studiu/probleme disciplinare. Acest lucru il putem pune in practica si online, cu cei nou-veniti de la alta scoala sau dintr-o alta tara;
5. voluntariatul religios: duc Sfanta Impartasanie sau Lumina Sfanta in noaptea de Inviere;
6. voluntariatul creativ: copiii talentati cu anumite aptitudini, pot transmite si ajuta alti copii;
7. voluntariatul cultural; copiii pot mediatiza anumite activitati cultural-educative(ex. Ideo Ideis).
Voluntariatul reprezinta, astfel, mijlocul prin care iti faci prieteni; te responsabilizeaza ajutandu-te sa-ti gestionezi timpul si-ti dezvolta anumite capacitati; te face sa te simti implinit pentru ca ai contribuit la comunitatea din care faci parte; observi realitatea din jurul tau si descoperi punctele vulnerabile ale lumii in care traiesti; ajuti la corectarea nedreptatilor invatand ca poti sa fii chiar tu schimbarea pe care o vrei in lume.
Miruna Carabasu-clasa a VII-a A
Bianca Bratu-clasa a VI-a
Dreptul la viață, libertate și alegeri proprii
Se vorbește din ce în ce mai mult la televizor despre libertatea personală. În cele ce urmează am ales să abordez subiectul alegerilor personale și tolerarea sau nu a acestora de către cei din jur. Vreau să aduc în prim-plan câteva dintre formele de discriminare pe care le-am văzut și care mă intrigă.
Din punctul meu de vedere, fiecare persoană are dreptul de a-și planifica viața exact așa cum își dorește. Atunci când auzi peste tot faptul că e rușinos ca un băiat de 10 ani să se țină cu mama de mână pe stradă, simt o formă de discriminare. Iubesc să o țin pe mama de mână! Mâna mamei îmi dă puterea să trec peste greutățile pe care le întâmpin.
Oamenii se implică mult prea mult în viața altora și, de cele mai multe ori, deranjează. Toate persoanele au un suflet! Durerea provocată de reproșurile întâmplătoare și jignirile fără rost ale celorlați este reală și te izolează. Orice persoană iubește și vrea să fie iubită. Nu trebuie să discriminăm pe nimeni. Dacă Dumnezeu a vrut ca cineva să se nască mai timid, acest lucru NU inseamnă că este diferit și nu este acceptabil ca persoana respectivă să fie ridiculizată. Din păcate însă, acest lucru se întâmplă frecvent și în zilele noastre.
Sper că, odată cu trecerea timpului, generațiile noi să fie înțelept. Să învățăm să ne prețuim reciproc, să încetăm să intervenim în viața celorlați atunci când nu ni se cere și să nu judecăm persoana din fața noastră doar pentru că este altfel decât noi. Fiecare își cunoaște povestea dureroasă a discriminării, a izolării. Școala, în zilele noastre, este împânzită de elevi care, din amuzament, glumesc pe seama altora, îi tachinează batjocoritor și îi intimidează, fără să realizeze că prin cuvintele aruncate la întâmplare, din plictiseală sau distracție, pot genera drame, uneori chiar dorințe de sinucidere.
Fiecare persoană este unică. Să nu ne credem superiori unii altora! Această superioritate este generată chiar și de marca de haine sau încălțăminte pe care o poartă unii elevi, respingându-i pe aceia care nu au aceleași posibilități materiale. Cu ce te ajută, oare, faptul că îl discriminezi pe celălalt? Discriminarea nu este utilă nimănui, aduce doar tristețe. Prin discriminare, ființele umane își croșetează răul cu propriile mâini. Dacă Divinitatea ți-a acordat o șansă, ai grijă de ea, nu o irosi prin răutăți! Pe parcursul vieții învățăm multe lucruri: cum să ne comportăm, cum să fim mai buni, cum să vorbim și multe altele. Cel mai important este, însă, faptul că avem o viață și trebuie s-o trăim în funcție de deciziile proprii.
Ai grijă la vorbe și la fapte, ele se plătesc scump! Haideți să spunem cu toții, la unison ”STOP discriminării” și să creăm o lume mai bună, un mozaic minunat de personalități!
Daniel Ștefan,
clasa a V – a A
INTERVIUL LUNII MAI
Desi suntem intr-o perioada dificila pentru noi toti, ne-am gandit sa nu va privam de la interviul acestei luni, care se desfasoara in conditii de ,,pandemie’’, adica on-line, cu directorul scolii noastre, D-ul profesor Doncea Bogdan Alin.
MIRUNA: Buna ziua, Domnule Director ! Toti traim o perioada dificila; tara noastra si intreg mapamondul sunt afectate de o criza medicala nemaiintalnita pana acum; elevii sunt si ei afectati de aceasta situatie. Ce ne puteti spune despre situatia scolii noastre , in contextul epidemiei de coronavirus ?
DIRECTOR: Buna ziua! Da,multe state europene au suspendat cursurile . Ministerul Educatiei din tara noastra a hotarat acelasi lucru, tocmai pentru a mentine distantarea sociala si a-i proteja pe elevi .Elevii scolii noastre se supun acelorasi masuri si ei vor reveni la scoala in septembrie. Pana la sfarsitul anului scolar, ei vor participa la cursuri on-line (Meet,Googleclassroom,WhatsApp etc).
MIRUNA: Din situatia pe care o cunoasteti, au existat elevi care nu au putut participa la cursurile on-line ?
DIRECTOR: Sunt foarte putini elevi care nu dispun de device-uri. De altfel, Ministerul Educatiei isi propune sa asigure tablete si laptopuri pentru elevii care nu au acces la astfel de dispositive.
MIRUNA: Dupa terminarea starii de urgenta, elevii din anii terminali, respectiv elevii din clasa a VIII-a,vor incepe cursurile de pregatire. Ce ne puteti spune despre acest lucru?
DIRECTOR: Activitatea de pregatire( limba si lit. romana si matematica) se va organiza pe grupe de 10 elevi si va dura,nu mai mult de trei ore, cu pauza de cel putin 10 minute la fiecare ora, pentru aerisirea incaperilor si dezinfectie.
MIRUNA: La activitatile de pregatire , elevii sunt obligati sa participe? Daca nu, care ar fi motivul neparticiparii lor?
DIRECTOR: La pregatire vor participa elevii care nu sufera de afectiuni cronice ,locuiesc impreuna cu personae ce sufera de astfel de afectiuni sau personae cu varsta de peste 65 de ani. La fel si in cazul cadrelor didactice implicate.
MIRUNA: Care sunt masurile de prevenire si combatere a noului virus pe perioada desfasurarii Evaluarii Nationale, la nivel de scoala?
DIRECTOR: In primul rand, se va face dezinfectia suprafetelor si spatiilor (claselor) urmata de aerisirea incaperii cel putin 30 de minute inainte. Accesul in scoala se va face dupa dezinfectia mainilor, verificarea temperaturii, purtarea mastii; elevii vor fi asezati in banci astfel incat sa aiba cel putin un loc liber in stanga, in dreapta, in fata si in spatele lui. De asemenea, vor avea intrari si iesiri separate.
MIRUNA: Va multumesc pentru timpul acordat, iar colegilor nostri din clasa a VIII-a, le uram ,,SUCCES’’!
Miruna Andreea Carabasu,
clasa a VI – a A
Facebook stie totul despre tine
O campanie publicitara pentru un nou joc video, Watch Dogs, a scos la iveala, fara sa vrea, modul in care utilizatorii retelei Facebook sunt expusi in ceea ce priveste caracterul personal al datelor si al comportamentului lor.
Campania, numita “Digital Shadow“, accesibila in acest moment doar in SUA, cere permisiunea de a accesa contul unui utilizator si de a dezvalui apoi, un intreg “dosar” plin de informatii despre acesta. Un “dosar” extrem de cuprinzator.
“Digital Shadows” foloseste mai intai fotografiile pe care le postezi public, apoi iti examineaza prietenii. Pe cei cu care interactionezi cel mai mult, pe cei cu care nu interactionezi deloc, pe cei cu care ai vrut sa iei legatura s.a.m.d.
Apoi, ei stiu cand esti activ pe Facebook si unde te afli. Îti creaza un fel de profil bazat pe activitatea ta. Campania este insa eficienta atat timp cat setarile tale personale sunt ineficiente. Cu cat mai multe setari, cu atat mai multe informatii vei da.
De exemplu, dacă foloseşti un card de loialitate la un magazin, istoricul cumpărăturilor înregistrat poate fi folosit pentru a şti Facebook ce reclame să-ţi pună în newsfeed. Un colector de date adună acestea de la magazine. Producătorii cumpără aceste date şi le folosesc pentru a corela datele vânzărilor cu conturile de Facebook.
Istoricul locaţiilor este stocat de Facebook şi alte companii prin diferite metode: adrese IP, reţele wi-fi. Să presupunem că o companie care produce medicamente împotriva răcelii targetează o zonă unde această afecţiune este frecventă, astfel prin locaţie poate şti căror utilizatori să le recomande Facebook medicamentul împotriva răcelii.
Facebook are un produs care se numeşte Pixel. Pixel arată dacă reclama unei companii a ajuns la persoanele potrivite, folosind sute de mii de site-uri şi aplicaţii care colectează datele de navigare. Facebook foloseşte această informaţie şi tot ce ştie în din contul utilizatorului pentru a alege ce reclame îţi pune în newsfeed.
Aceste reclame pot fi totuşi limitate din setările aplicaţiei.
Pana la urma insa, acest tip de marketing special, facut pentru jocul respectiv, nu va face decat sa puna in garda utilizatorii retelei Facebook si sa-i faca sa se gandeasca de doua ori inainte de a posta ceva.
(sursa: huffingtonpost.com)
Liviu Ioniță - VI B
Călător prin lume
În condițiile actuale în care se află țara noastră, într-o luptă cu un dușman nevăzut, dar care ne face să stăm în casă, departe de locurile dragi nouă, fiecare dintre noi se adaptează... Dar ce să faci cu un pasionat de călătorii...? Nu-l poți opri. Și de ce să-l oprești? Nu mai bine îl lași să-și croiască o valiză digitală în care să strecoare toate locurile pe care le-a vizitat, toate chipurile care i-au întors privirea, toate bucatele pe care le-a savurat și toate poveștile pe care le-a auzit ?
Din valiza cu călătorii virtuale, astăzi am ales un spațiu atemporal, rupt de transformările antropice ce ne frământă zi de zi viețile, un loc unde te poți relaxa privind forța apei ce a sculptat în stâncă, un domeniu încărcat de istorie și legendă, Cazanele Dunării, zonă cunoscută şi sub denumirea de Clisura Dunării, la graniţa cu Serbia, în judeţul Mehedinţi.
Peisajul zonei este impresionant, o îmbinare perfectă între stânci abrupte şi apele învolburate ale Dunării. Din loc în loc, pâraiele care coboară din munte şi se varsă în Dunăre formează golfuri şi estuare. Cel mai spectaculos dintre acestea este Golful Mraconia, străjuit de uriaşul chip al lui Decebalus Rex, sculptat în stâncă. Chipul lui Decebal este cea mai mare statuie săpată într-un versant muntos din Europa şi măsoară peste 50 de metri.
Din Golful Mraconiei, te vei putea îmbarca pe una dintre bărcile care te va duce să admiri frumuseţea zonei. Pe apă vei descoperi Tabula Traiana, o placă de marmură care datează din perioada primului război dacic, dar şi alte două atracţii turistice, respectiv Grota Veterani, de unde armatele austro-ungare trăgeau cu tunurile în corăbiile turceşti, şi Peştera Ponicova, care oferă galerii spectaculoase, populate de lilieci .
În plus, zona oferă şi numeroase trasee prin Munţii Banatului, cel mai spectaculos dintre toate fiind cel care te va duce în vârful Masivului Ciucaru Mare şi de unde vei putea admira de la înălţime cea mai îngustă porţiune a Dunării.
Astfel , o călătorie virtuală iți poate satisface momentan setea de călătorii, te poate ajuta să descoperi locuri noi, adevărate oaze de bucurie la care te vei întoarce cât mai curând posibil și unde îți vei pune amprenta de călător prin lume.
GROSEANU TEODORA-VIB
Școala altfel, de acasă
Dacă, anul trecut, din cadrul Programului Național „Școala Altfel” nu puteau lipsi vizitele efectuate la muzee, la grădinile botanice sau zoologice, excursiile, unde elevii, însoțiți de profesori, puteau descoperi peisaje și locuri de poveste, anul acesta, datorită măsurilor de prevenire a răspândirii COVID-19, activitățile extrașcolare s-au mutat acasă.
Ingeniozitatea copiilor din ziua de astăzi continuă însă să surprindă. Alături de familie, folosind tehnologia modernă, elevii au putut demonstra că „Școala Altfel” se poate desfășura în orice condiții, oriunde s-ar afla, dacă în acest sens există voință și perseverență. Este și cazul elevilor Școlii Gimnaziale ,,Mihai Eminescu” din Alexandria.
Fără să se abată de la învățătură, elevii au reușit să îmbine, în perioada 30 martie-4 aprilie, utilul cu plăcutul, rezultatele ingeniozității acestora fiind demne de laudă.
Ţinând cont de situaţia actuală prin care trecem, activităţile programate pentru această perioadă nu s-au mai putut desfăşura conform planificării, iar elevii clasei a II-a A s-au adaptat situaţiei şi au desfăşurat activităţile online, prin intermediul aplicaţiei Google Meet.
Săptămâna a debutat cu o activitate culinară intitulată ,,O joacă serioasă de-a ...bucătăria”. Elevii, îndrumaţi de d-na învăţătoare Mihaela Nicolescu, şi urmărind reţeta, au avut de preparat prăjitura ,,Negresă“. În timp ce prăjiturile erau în cuptor pentru coacere, elevii au ascultat cântece ritmate pentru copii,intitulate sugestiv ,,Hai să prajiturim!”. Puteți asculta și voi accesând link-ul,,https:/www.cutiutafermecata.ro/meloritm-hai-să-prăjiturim-cantece-ritmate-pentru-copii/”. Toți cei are au fost bucătari au prăjiturit cu succes.
Pe 2 aprilie, de Ziua Internațională a cărții pentru copii, programul a continuat cu vizionarea unei poveşti ,,Croitorul cel viteaz” accesând link-ul ,,https://www.youtube.com/watch?v=DQOIFRL4d9U” trimis de către d-na învăţătoare. După vizionarea poveştii, activitatea a continuat cu realizarea rezumatului de către elevi.
În a treia activitate online, elevii au sărbătorit ,,Ziua Pământului” virtual, cu ajutorul aplicaţei Google Earth şi au răspuns cerinţelor conform fişei îndreptar digital. Au folosit aplicaţia Mozaik 3D călătorind în jurul lumii, cunoscând capitalele unor ţări. La final, copiii au pus în aplicare ceea ce au aflat și au realizat desene.
Continuând lecţia despre planete, în a cincea activitate intitulată ,,Laboratorul elevilor creativi“ folosind drept context o poveste începută anul trecut, când ”micii elevi astronauți” au vorbit despre ”aselenizare” și au realizat sistemul solar, activitățile au luat forma unor provocări de limba română, matematică, activități integrate care contribuie la dezvoltare personală, echilibru fizic și emoțional: „Mănânc ca un astronaut” (meniul zilnic al unui astronaut); „Mă antrenez ca un astronaut” (un program cu 5 exerciții fizice); „Emoție și echilibru” (3 activități relaxante), dar au creat și un posibil playlist muzical al astronauților.
Săptămâna s-a încheiat cu o activitate de arte, prin realizarea unui desen de primăvară, folosind tehnica ştampilării, ca ştampilă s-a folosit tubul de carton de la hârtia igienică.
Săptămâna „Școala Altfel” a fost una cu mult entuziasm și creativitate. Copiii s-au „plimbat” prin diverse tări ale lumii, au prăjiturit și au devenit mici astronauți, un program de activități diverse, din care cu siguranță au avut de învățat.
5 metode de a depĂȘi stresul
provocat de Coronavirus
Trebuie să recunoaștem că astăzi, pandemia Coronavirus (COVID-19) poate fi un factor stresant pentru toată lumea. Frica și anxietatea față de un astfel de dezastru pot fi copleșitoare și pot provoca emoții puternice în interiorul nostru. Să facem față acestei provocări ne va face pe noi, oamenii de care avem grijă și comunitatea noastră mai puternici.
Fiecare reacționează diferit la situațiile stresante. Modul în care reacționăm față de această situație poate depinde de fondul nostru, de lucrurile care ne fac diferiți de ceilalți oameni și de comunitatea în care trăim.
Pentru noi, adolescenții, este important să rămânem în interior, să respectăm regulile și să nu uităm să păstrăm legătura cu colegii și profesorii noștri prin internet. Grija de noi, prietenii și familia noastră ne poate ajuta să facem față stresului. Dar cel mai important, să încercăm să ne îmbunătățim optimismul .
Iată 5 sfaturi despre cum putem obtine acest lucru:
1. Luati o pauza de la vizionarea, citirea sau ascultarea oricarei stiri legate de acest subiect, inclusiv de social media. Atat negativism nu poate cauza decat si mai mult stres,si nu de asta avem nevoie,nu-i asa?
2. Aveți grijă de corpul vostru. Faceți câteva exerciții, folosind lucruri din jurul vostru: o minge, un scaun, o saltea, o sticlă cu apă. Faceți o baie, umplându-vă cada cu spumant de baie parfumat. Niste betisoare parfumate nu ar strica...Mirositi aerul proaspăt: mergeți la balcon sau în propria grădină și admirați natura- este primăvară!
3. Citiți ceva captivant. Veti afla lucruri interesante dacă aveti răbdare să găsiti cartea potrivită: o enciclopedie, un roman politist, un roman de aventuri, sau ceva romantic. Un gand bun,transpunerea in pielea personajului,identificarea cu acesta sau aflarea unor lucruri despre existenta carora poate nu stiati,vor face diferenta!
4. Apucati-va de un nou hobby: crafting-ul - poți face multe lucruri utile pentru tine și membrii familiei tale, folosind lucruri simple precum hârtie, chibrituri, lipici, ace, orez, carton și altele. Pictura - poate fi foarte relaxant să vezi cum munca mâinilor tale se transformă într-o capodoperă. Puteți chiar redecora camera, pictând un perete într-o culoare deschisă / luminoasă. Aceasta va fi schimbarea de care aveți nevoie!
5.Ce ati zice de gătit? Surprindeți-vă părinții cu un fel de mâncare tradițional minunat, un mic dejun delicios sau o cină ca la restaurant în propria sufragerie. Nu uitați să aranjati masa corect, folosind șervețele, tacâmuri și câteva flori frumoase într-o vază!
Întotdeauna gândiți pozitiv! Cineva spunea odată: „Cu cât îți hrănești mintea cu gânduri pozitive, cu atât poți atrage lucruri mari în viața ta.”
În loc să vă faceți griji pentru ceea ce nu puteți controla, concentrați-vă energia asupra a ceea ce puteți crea.
Naomi Gușă, VIII A
Școala anului 2020
Începând cu data de 11 martie 2020, a fost suspendată orice activitate școlară sau extrașcolară care ar fi putut avea ca efect expunerea în spațiile publice a copiilor și a părinților pentru diminuarea răspândirii virusului COVID-19.
Este o situație specială prin care trebuie să înțelegem necesitatea aplicării tuturor măsurilor care au fost luate de autorități pentru siguranța noastră, și anume, să stăm în casă.
Procesul educațional fiind întrerupt pentru o perioadă considerabilă, s-a trecut la metoda alternativă de învățare, și anume: recuperarea materiei prin cursuri online.
Cursurile online sunt de o mare eficacitate deoarece cred că se valorifică și principiul egalității de șanse. Acum, atât profesorii, cât și elevii, fac eforturi de a transpune actul educațional în spațiul virtual. Orele pierdute trebuie recuperate și în format fizic, dar prioritatea o reprezintă materiile la care au loc evaluări, urmărind ca programul să fie unul cât mai flexibil.
În aceste momente de criză, sănătatea mintală și bunăstarea elevilor trebuie să primeze. Clasa noastră, împreună cu doamna învățătoare, Voicu-Popescu Corina, își desfășoară orele pe platforma Google Meet prin webinar.
Platformele online sunt produse educaționale pe care elevii le pot accesa folosind device-ul preferat, cu rezultate similare lecțiilor private.
Toată clasa a fost foarte entuziasmată când ne-am auzit și ne-am revăzut. Recuperăm intensiv și la Lb. Română, și la Matematică, atât prin ceea ce lucrăm cu doamna învățătoare, cât și prin temele pe care le avem de efectuat. Interacționând în acest fel, cu toții ne simțim ca și cum am fi în clasă.
Am cerut părerea și unora dintre colegii noștri:
Marin Sara spune: “De câteva zile lucrăm online. Mie, personal, mi se pare extraordinar. Sunt foarte încântată de orele petrecute cu colegii și doamna învățătoare. Este foarte bine că doamna învățătoare a hotărât să facem lecțiile, folosind device-ul preferat. Acest fapt înseamnă că nu rămânem în urmă cu lecțiile și ca să fiu sinceră, singuri, fără îndemnul doamnei, nu prea am lucra foarte mult. În concluzie, mie mi se pare fabulos ceea ce facem.”
Însă, vedem ce spune și colegul nostru, Ștefan Daniel: “Am început puțin speriat lecțiile online, pentru că nu știam nimic despre acestea, dar teama mi-a dispărut odată cu primele cuvinte rostite de către doamna învățătoare, căreia îi mulțumesc că a avut răbdare cu fiecare dintre noi.Mă consider norocos că am participat la aceste lecții, alături de colegii mei, unde, pe lângă materia școlară, am învățat de la doamna învățătoare și cum să folosesc o platforma educațională.”
Și nu în ultimul rând, colega noastră, Gușă Bianca: “Îmi face plăcere în a mă vedea online cu doamna învățătoare și colegii mei. În ciuda situației, doamna învățătoare a găsit soluția adecvată ca toți elevii să continue lecțiile. Găsesc o foarte bună decizie desfășurarea orelor în mediul online, astfel, tehnologia poate fi folosită în mod util.”
Și eu împărtășesc aceleași sentimente ca și colegii noștri și sunt de părere că toți au fost emoționați la început, dar acum suntem bucuroși atât noi, cât și părinții noștri, pentru că putem continua să învățăm. Școala de ACASĂ ne oferă posibilitatea de a continua cursurile, de a rămâne conectați și de a fi încrezători că, în curând, TOTUL VA FI BINE.
Popescu Maria-Alexia, IV A
Necesitatea concursurilor școlare
“Sunt necesare concursurile școlare?” este întrebarea pe care ne-o punem foarte des atât noi, elevii, cât și părinții noștri și care rămâne fără răspuns pentru cei mai mulți dintre noi. Sunt zile în care suntem tentați să ne bucurăm că există și zile în care epuizați fiind, simțim că ne copleșesc.
De foarte mici ni se spune “concurența în viață este inevitabilă și trebuie să fii pregătit”. Cred că unul dintre obiectivele școlii este pregătirea elevilor pentru viață, iar cum viața este o continuă întrecere, concursurile școlare sunt vitale. Ele oferă motivație și descoperă domeniile în care un elev poate fi foarte bun, dar și cele în care nu este bine pregătit. Cu toate acestea, este important de spus însă, faptul că întrecerea continuă nu ar trebui să fie obiectivul principal al școlii, ci doar o parte a ei. Folosirea cu grijă a competiției ne poate ajuta să facem mai mult decât știam că suntem capabili. În caz contrar, concurența ne poate face să credem că este acceptabil să ne comportăm agresiv, atâta vreme cât ne atingem scopul și obținem ceea ce ne dorim.
Librăria din Alexandria se adresează atât locuitorilor din oraș, cât și celor din județul Teleorman și va fi doar un loc de unde pot fi cumpărate cărți și vor avea loc evenimente culturale și artistice. Tinerii fără posibilități materiale vor putea avea acces la un calculator în incinta librăriei, pentru a-și face temele sau pentru a se documenta.Este proiectul de suflet al Asociației. Tot profitul rezultat din vânzarea cărților este folosit în acte caritabile și acțiuni destinate copiilor. Voluntarii Asociației au lansat o provocare inedită: aceea de a oferi copiilor din mediul rural al județului Teleorman o carte în dar cu prilejul sărbătorilor pascale. Fiecare persoană va duce o carte la sediul Librăriei din Alexandria, iar acea carte va fi dăruită copiilor iubitori de lectură, mai puțin norocoși. De Ziua Copilului, au fost realizate două ateliere de creație adresate celor mici. Copiii au putut demonstra cât de creativi sunt.
Librăria din Alexandria a fost selectată de organizatorii festivalului (,,Festivalul Internațional de Film de Animație”) pentru a găzdui cele două proiecții de film de animație care vor fi oferite publicului din Alexandria.
Elevilor trebuie să li se permită să învețe în ritmul lor propriu, să înțeleagă cunoștințele, nu doar să le memoreze rapid și să uite sau să își piardă interesul cu totul, deoarece nu pot ține pasul cu ceilalți. Acest lucru pune prea multă presiune asupra elevilor, iar stresul acesta i-ar putea determina să renunțe, dacă ei cred că nu există nicio speranță și toată lumea îi trece, și-ar pierde încrederea în sine.
De exemplu, matematica este materia mea preferată, deoarece îmi place să rezolv probleme, îmi place să mă joc cu numerele și simt o imensă bucurie atunci când văd că sunt în stare să rezolv o problemă matematică dificilă. De multe ori când eram mai mic eram tentat să renunț la o problemă atunci când nu reușeam să o rezolv dar, prin clasa a III-a, doamna învățătoare m-a fascinat cu explicația dată la o problemă și de atunci ori de câte ori mă confrunt cu unele dificultăți în rezolvarea vreunei probleme, o privesc atent pe doamna mea învățătoare și brusc, de nicăieri, apare rezolvarea.
Motivul principal pentru care iubesc matematica este că nu necesită să memorez noțiuni complexe, ci este suficient să țin minte câteva metode de rezolvare și cu cât exersez mai mult, cu atât devin mai bun în rezolvarea problemelor dificile.
Prin urmare, matematica este o materie interesantă, dar nu ar fi atât de uimitoare și plină de provocări dacă nu ar fi concursurile școlare, deoarece ele ne învață că există mulți alți oameni pe această lume care încearcă să obțină același lucru ca noi, iar acest lucru ne determină să învățăm cu seriozitate. Concurența nu este doar pentru această perioadă de timp, viața școlară, ci este o lecție de viață care ne este predată, deoarece în viață vom fi întotdeauna o parte a competiției, indiferent dacă ne place sau nu.
„Câștigați” și „pierdeți” sunt doar cuvinte, nu contează cu adevărat dacă pierdeți sau câștigați, este vorba despre modul în care jucați “jocul” și despre eforturile pe care le depuneți în joc. Toată lumea vrea să câștige competiția, dar fiind concurent, trebuie să fii conștient că nu locul I este singurul lucru pe care trebuie să-l câștigi. Există multe alte lucruri de câștigat, precum dezvoltarea abilităților personale și învățarea unor metode noi.
Când pierzi, fii curajos sau când câștigi, fii mândru! În loc să te compari cu ceilalți, folosește ceea ce ai diferit. Pierderea este o lecție pentru noi care ne învață faptul că efortul depus este decisiv într-o competiție, iar după o „pierdere”, dacă muncim mai mult avem toate șansele să fim primii la concursul următor. Concurența nu înseamnă să fii mai bun decât altcineva, înseamnă să te întreci de fiecare dată pe tine însuți.
Daniel Ștefan, IV A
100 DE ZILE DE ȘCOALĂ
Astăzi a fost o zi specială pentru elevii claselor pregătitoare care au celebrat 100 de zile de școală. Un moment special în viața fiecăruia...
Vizibil emoționați și dornici să-și prezinte proiectele în care au pus multă pasiune, imaginație, dar și muncă. Așa i-am găsit, dis de dimineață, pe micuții de la clasa pregătitoare A. La Școala Gimnazială ,,Mihai Eminescu” din Alexandria, clasa pregătioare A, coordonată de doamna învățătoare Mihaela Ciofalcă, a marcat ziua cu numărul 100 de școală prin numeroase activități recreative și educative.
În această perioadă, de când au făcut primii pași în școală, elevii au învăţat să fie prieteni și au avut posibilitatea să se bucure de fiecare zi petrecută în şcoală învăţând mereu ceva folositor. Zi de zi s-au pregătit pentru marea sărbătoare fiecare cum a putut mai bine, învăţând litere, cifre, poezii, cântece ori poveşti.
Albinuțele creative și-au prezentat creațiile proprii pe care le-au realizat, unii cu ajutorul părinților, alții prin propriile forțe, prin care marchează ziua 100 de școală. Imaginația celor mici a fost una bogată. S-au prezentat colecții, proiecte, obiecte diverse confecționate din 100 de piese, fie că vorbim despre piese de lego, flori,fluturi, diverse cartonase pictate de propriile mânuțe, dar și multe alte creații.
Astfel au ilustrat copiii cele 100 de zile de când au pășit prima oară într-o sală de școală. Micuții spun că se simt minunat aici și vin în fiecare zi cu plăcere.
Școlarii au pregătit pentru această zi și un cântec special ,, Școala ne e tare dragă”.
La sfârșitul activității elevii au primit diplome, după care au luat parte la petrecerea oferită ca răsplată pentru progresele înregistrate de la începutul anului școlar.Într-un entuziasm general elevii au cântat, au dansat și s-au bucurat de bilanţul primelor 100 de zile de şcoală!
,,De ce ati sărbatorit 100 de zile de scoală?”.
Doamna învățătoare ne-a oferit răspunsul la această întrebare : ,,Consider că prin astfel de activități îi invățăm pe copii că orice prilej poate fi un moment de sarbatoare, de bucurie. Prilej cu care putem tragem linie si vedem care sunt realizarile si neîmplinirile, îi învățăm valoarea timpului- o zi trebuie sa fie ceva în care ai învatat ceva nou, în care ai fost fericit, ai facut fericit pe cineva; am combinat o multime de activități diverse în jurul lui 100; îi scoatem putin din rutina si le arătăm ca învățarea poate fi și altfel.”
Doamna învățătoare Mihaela Ciofalcă se mândrește cu elevii săi care în cele 100 de zile de școală au demonstrat că sunt isteți și dornici de cunoaștere.
Cioacă Sorana, V A
TRADIȚII DE 1 MARTIE
„Mărțișor” este o veche tradiție sărbătorită în toată România în fiecare an, pe 1 martie. Numele Mărțișor este un diminutiv al lunii Martie . Se crede că persoana care poartă șnurul roșu și alb s-ar bucura de prosperitate și an sănătos.
Nu cu mult timp în urmă, în mediul rural, oamenii obișnuiau să sărbătorească Martisorul agățând un șnur roșu și alb la poarta, fereastra, cornul bovinelor și șopron pentru a se proteja împotriva spiritelor rele și a invoca puterea regenerativă a naturii.
În estul României (Moldova și Bucovina), șirul roșu și alb a fost completat cu o monedă mică - din aur sau argint. După ce au purtat moneda timp de doisprezece zile, femeile și-ar cumpăra brânză proaspătă cu ea sperând că pielea lor va fi sănătoasă și frumoasă tot anul.
Conform cercetărilor arheologice, Mărțișor își are originea cu mai bine de 8.000 de ani în urmă. Unii etnologi consideră că sărbătoarea de Mărțișor are origini romane, alții susțin teoria că este o veche tradiție dacică.
În Roma antică, Anul Nou a fost sărbătorit la 1 martie. March („Martius”) a fost numit în onoarea zeului Marte. Marte a fost nu numai zeul războiului, ci și zeul agriculturii, ceea ce contribuie la renașterea vegetației.
Dacii au sărbătorit și Anul Nou în prima zi a lunii martie. Sărbători de primăvară au fost consacrate acestui eveniment.
Pe vremuri, Mărțișor era făcut din mici pietricele de râu, colorate în alb și roșu, cu coarde pe o ață și purtate în jurul gâtului. Au fost purtate, pentru a aduce noroc și vreme bună, de la 1 martie până când primii copaci vor înflori. Când primii copaci au înflorit, Mărțișor a fost legat pe ramuri de copaci.
În zilele noastre, la 1 martie, românii cumpără fire mătăsoase de culoare roșie-albă (șnur) legate într-un arc de care este atașat un mic trinket și le oferă membrilor familiei (femeilor), prietenilor și colegilor să le arate prietenie, respect sau admirație.
Pentru a respecta tradiția, și elevii școlii noastre au confecționat martisoare. Cu talent și pricepere, elevii claselor pregătitoare, dar și cei din clasele primare și gimnaziale, sub îndrumarea atentă a profesorilor, au realizat piese de artă unice. Au lucrat la ele folosind diferite tehnici de vopsire, precum și asamblare, confecționare și lipire. De asemenea, materialele au fost diverse, de la șervețele, paste și argilă la nasturi, cârlige și altele, pe care le-au combinat cât mai creativ, transformându-le în martisoare cu adevărat originale. Și pentru că vrem să aducem bucurie și fericire , am oferit micile piese artizanale tuturor celor dragi.
Tradițiile asociate datei de 1 martie în Bulgaria, Macedonia de Nord, Republica Moldova și România (Mărțișor) au fost înscrise în 2017 pe Lista reprezentativă a UNESCO a patrimoniului cultural imaterial al umanității.
Andreea Popescu - V A
Ce ZICI? Citim împreună?
„Carte frumoasă, cinste cui te-a scris!”
Dar și celui care te citește!
Anul acesta, de Ziua Internațională a Cititului Împreună (ZICI) 2020, ne-am reunit elevi, profesori și părinți și-am citit, firește, împreună! Astfel, sub îndrumarea doamnei învățătoare Mihaela Ciofalcă, elevii clasei pregătitoare A au citit alături de părinții, bunicuțele sau frații lor din cărticele potrivite vârstei lor.
Materialele selectate au respectat tema de anul acesta: „Citim împreună pentru a vindeca planeta!”, iar printre cărțile citite s-au numărat:,,Ce faci când nu faci nimic”, „Stejarul pitic, cel mai bun tătic”, „Copacul cel darnic”, „Țup. Imposibil e doar un cuvânt”.
Colegii mai mari, elevi în clasa a IV-a A, au marcat și ei evenimentul dedicat lecturii. Au ales să citească împreună… din Caragiale. Pe 30 ianuarie s-au împlinit 168 de ani de la nașterea marelui dramaturg. „Lanțul slăbiciunilor”, schița aleasă de doamna învățătoare Corina Voicu Popescu spre a fi citită, a servit drept pildă școlarilor .
Oriunde există un om care iubește cărțile și cel puțin altă ființă care împărtășește această iubire. Ziua Internațională a Cititului Împreună este un eveniment organizat sub egida „Citim Împreună România” (CIR) și de către LitWorld din 2010 și marcat anual de milioane de oameni în peste 100 de țări la nivel global. Dragostea de lectură și de cărți este unul dintre cele mai mari daruri pe care le poate primi orice copil .
Scopul acestor acțiuni este acela de a deschide apetitul pentru lectură. Împărtășim visuri frumoase în care toți părinții citesc împreună cu copiii lor ZILNIC și fac din lectură momentul de conectare și de iubire al zilei.
Noi sărbătorim ZICI o dată pe an pentru a transmite clar mesajul esențial: Citiți împreună. 20 de minute în fiecare zi. Indiferent de vremea de afară și din interior. De când se naște copilul și mult după ce va învăța să citească singur.
Ce lucru încântător este o carte! Iar noi suntem, fiecare, precum paginile unei cărți! Filă cu filă, împreună, scriem o poveste: Povestea unei școli cu nume de scriitor! Povestea Școlii Mihai Eminescu!
Păunică Ana Renata, V A
ȘI PENTRU CĂ TOATE TREBUIE SĂ POARTE UN NUME ...
Mihai Eminescu(1850 –1889), prin geniul său, este actual, opera sa fiind un izvor nesecat de simboluri, de etică, de adevăruri generale. Vasta cultură a poetului, inserată în textele poetice ne plimbă prin istoria neamului şi istoria universală, prin mitologie şi folclor, prin filosofie şi jurnalism. Spiritul critic, acid este dat de simţul vizionar care i-a făcut însă duşmani, astfel că viaţa publică i-a fost înnegurată, chiar oprimată, iar puterea sa de expresie în scurt timp anulată. Cu toate astea, puterea cuvântului s-a gravat în substratul simbolic al operei poetice, dar şi explicit în articolele de ziar. Eminescu a căutat în profunzimea limbii esenţa românismului, identificând scânteie de adevăr ce abia acum capătă sens. Cunoscându-ne istoria, vom citi cu mai multă luciditate Scrisoarea III sau Rugăciunea unui dac, Epigonii sau Luceafărul.
În acest context, s-a creat un mediu propice înţelegerii mai profunde a personalităţii eminesciene şi a importanţei sale pentru spiritul românesc, pentru literatura română şi pentru istoria noastră.
Astfel, elevii clasei a VI—a B sub coordonarea profesorul de limba română ,au avut ocazia ca timp de o săptămână (13-17 ianuarie 2020) să afle lucruri noi, să învețe poezii eminesciene şi să dezbată importanța personalității poetului, în cadrul Clubului de lectură de la nivelul Școlii Gimnaziale Mihai Eminescu Alexandria.
Activitățile clubului se vor derula pe tot parcursul anului școlar și au în vizor dezvoltarea gustului pentru lectură prin analizarea creațiilor literare reprezentative ale scriitorilor canonici.
GROSEANU TEODORA (VI B)
E scris pe tricolor UNIRE
25/01/2020Unirea Principatelor Române a fost sărbătorită astăzi, în cadrul Bibliotecii Județene “Marin Preda” din Alexandria, unde elevii Școlii Gimnaziale “Mihai Eminescu” au prezentat un program artistic în cinstea zilei de 24 ianuarie 1859. Activitatea a constat în recitari de poezie, interpretare de muzică instrumentală și expoziție de desene tematice, elevii fiind coordonați de către doamna profesor Manuela Carabașu.
Prin unirea Moldovei cu Țara Românească, se împlinea un vis, un ideal pe care poporul nostru il nutrea dintotdeauna, fiindcă unirea, visul tuturor românilor,a venit din vechimea secolelor. Mica Unire a fost un proces complex la care a contribuit întreaga națiune, iar Alexandru Ioan Cuza a fost ajutat de către cei care sunt acum numiți “oamenii lui”: Vasile Alecsandri, Mihail Kogălniceanu, I.C. Brătianu și Ion Ghica.
Cu această ocazie, elevii Școlii Gimnaziale “Mihai Eminescu”, au “trecut prin istorie”, ilustrând prin vers și cântec , o frumoasă pagină a neamului românesc.
În deschidere, elevii Calotă Cristian și Groseanu Teodora au făcut o expunere istorică a contextului internațional și național care a dus la Unirea Principatelor o prezentare a Domnitorului Alexandru Ioan Cuza, însoțită de imagini și documente.
Eleva Miruna Carabașu , a prezentat eseul cu titlul “Pagini de istorie”, în care a evocat importanța datei de 24 ianuarie 1859, sărbătoarea tuturor românilor uniți, iar elevii clasei a V-a B, au recitat poezii patriotice ale poeților Vasile Alecsandri, Virgil Carianopol, Andrei Mureșanu.
A urmat un recital muzical, vocal și instrumental, dirijat de profesor Pîrvulescu Mirela, în cadrul momentului fiind prezentate cântece tradiționale patriotice:“Hora Unirii”, “Treceți batalioane”.
La finalul activității, cei prezenți s-au prins într-o Horă a Unirii, purtând pe piept, cocarde tricolore confecționate de către elevii școlii noastre.
Miruna Carabașu (cls. a VI-a A)
Ispas Luca (cls. a V-a B)
ETWINNING ÎN ȘCOALĂ
12/01/2020Proiectele eTwinning și-au demonstrat, în timp, valoarea concretizată în special prin inovarea practicilor didactice, încurajarea lucrului în grup/ parteneriat și a învățării în colaborare, utilizarea noilor tehnologii ale informației și comunicării (TIC) pentru susținerea procesului didactic, stimularea participării elevilor la activitățile de predare-învățare-evaluare, diversificarea activităților de învățare prin valorificarea proiectelor în curriculum.
Curiozitatea naturală a copiilor și tinerilor de a descoperi lumea este una dintre cele mai puternice motivații pentru a învăța despre situația istorică, politică, socio-economică și culturală a colegilor din alte țări, de aceea parteneriatele eTwinning constituie o oportunitate ce trebuie valorificată de către toți profesorii.
Prin utilizarea eTwinning, deschidem elevilor noștri noi perspective:
– comunicarea cu colegi din alte școli din țară și din alte țări, cu precizarea că această comunicare nu este un scop în sine, ci un mijloc prin care urmărim obiective educaționale;
– lucrul în echipe (organizate la nivelul clasei, al școlii sau între școli din diferite țări);
– implicarea elevilor în decizii – de exemplu, alegerea temei proiectului, a modului de desfășurare, a modului de valorificare a produselor, stabilirea calendarului (se poate estima timpul necesar împreună cu elevii, se pot face ajustări pe parcurs, în urma autoevaluării, formându-se astfel competențe importante pentru elevi: gestionarea timpului, autoevaluarea, luarea deciziilor în grup etc.);
– utilizarea TIC – instrumente interesante pentru elevi, care au impact și asupra mediului de învățare (mai puțin formal), și asupra relației profesor-elev sau varietății sarcinilor de lucru;
– comunicarea în limbi străine – parteneriatele eTwinning oferă ocazia exersării competențelor de comunicare într-o limbă străină, întărind valoarea acestora pentru viața de zi-cu-zi;
– aplicarea cunoștințelor dobândite la diferite materii – de exemplu, simularea unei afaceri, rezolvarea unei probleme a comunității (școlare sau locale) etc.;
– asumarea de responsabilități (implicarea în decizii determină creșterea responsabilității);
– împărtășirea cunoașterii cu ceilalți colegi – eTwinning este o comunitate în care elevii și profesorii învață împreună.
Încercăm ca activităţile proiectelor să fie ancorate în programa şcolară a disciplinelor implicate în proiect. În acest fel, elevii nu vor trăi cu impresia că realizează pur şi simplu (încă) o activitate extracurriculară, ci una care este evaluabilă şi care se înscrie în parcursul lor şcolar.
Echipele (și în mod deosebit echipele eTwinning) sunt necesare într-o şcoală performantă. S-a constatat că devine necesară colaborarea între discipline şi cadrele didactice care le predau, pentru a garanta succesul elevilor în viaţă. Fără o colaborare strânsă între colegii din şcoală, este dificil să se realizeze proiecte de impact. Managerii şcolilor influenţează buna funcţionare a echipelor de proiect, facilitând accesul profesorilor din echipă la resursele materiale, și pot aloca resursele de timp necesare, oferind recunoaștere și valorizare.
eTwinning oferă un potenţial ridicat pentru cooperarea profesorilor, în egală măsură între şcoli din diferite ţări, dar şi între profesori din aceeaşi şcoală. Lucrul în echipă al profesorilor promovează o şcoală activă, stimulează crearea unor relaţii de colaborare şi de respect reciproc.
Schimbările produse ca efect al participării la programul eTwinning ne demonstrează că munca în echipă a profesorilor din şcoală conduce la creşterea prestigiului nu numai al cadrelor didactice, dar şi al instituţiei. Prin participarea la proiecte eTwinning profesorii și elevii școlii și-au dezvoltat noi competenţe, experienţe, cooperând cu colegii din alte țări.
Pe parcursul anilor școlari 2017-2018 și 2018-2019, școala noastră a participat la numeroase proiecte internaționale, de parteneriat eTwinning, ca fondator sau ca membru, obținând și certificat de calitate național și european: ,,Young and media” , calitatea activităților desfășurate fiind astfel, recunoscută la cel mai înalt nivel european. Aceste certificate vizează însă doar activitatea individuală a profesorilor în proiecte. În semn de recunoaștere a activității eTwinning depuse la nivel de școală, s-a lansat Certificatul de Școală eTwinning , distincție pentru care școala noastră candidează anul acesta.
Școlile premiate vor beneficia de următoarele: vor avea o vizibilitate sporită la nivel european, vor forma o rețea europeană de școli eTwinning de elită, care vor contura direcțiile de dezvoltare ale eTwinning, vor fi recunoscute ca modele în domeniile: practicilor digitale, practicilor de siguranță online, abordărilor inovatoare și creative ale pedagogiei, promovării dezvoltării profesionale continue a cadrelor didactice, promovării practicilor de învățare în colaborare ale profesorilor și elevilor. Vor putea folosi Certificatul de Școală eTwinning în toate materialelor lor informative și promoționale, profesorii implicați și directorul școlii premiate vor fi invitați să ia parte la programe de formare profesională dedicate lor.
Naomi Gușă - VIII A
UNIFORMELE-UN NOU CAPITOL IN VIATA DE SCOLARI
Fiecare persoană este un individ unic; de la aspectul și personalitatea lor până la chiar ADN-ul lor, oamenii sunt în mod natural diferiți unul de altul, cu toate acestea, există multe persoane care cred că soluția introducerii uniformei într-o școală va funcționa pentru toată lumea. Se spune că punerea în aplicare a uniformelor școlare aduce schimbări pozitive, cum ar fi motivarea elevilor, reducerea fenomenului de bullying și a costurilor pentru părinți, în ceea ce privește hainele.
În acest an școlar, ni s-a oferit ocazia să avem propriile noastre uniforme, dar în prealabil am putut avea un cuvânt de spus în acest sens, atât părinții cât și elevii fiind întrebați despre această problemă.
Opiniile despre adăugarea uniformelor au fost împărțite, au existat păreri atât pro cât și contra,ceea ce era si firesc.Toți copiii intervievați au avut ceva de spus în ceea ce privește noul subiect. Așa că, fără alte detalii, să vedem ce au spus acestia despre uniforme, ca răspuns la aceeași întrebare:
CE OPINIE AVETI DESPRE INTRODUCEREA UNIFORMEI ÎN ȘCOALA NOASTRĂ?
Elevul 1: „În opinia mea, introducerea uniformei în școală este o idee foarte bună și aceasta nu este deloc deranjantă, dar chiar mai mult culoarea ei este una pe care o putem asorta cu orice haine și, astfel, ne putem diferenția de la elevii altor școli ".
E2: "Fiind în clasa a opta, nu sunt de acord cu uniformele, deoarece în câteva luni voi termina școala și nu voi mai purta aceste uniforme. Un alt motiv pentru care nu sunt de acord cu aceste uniforme este că îmi place să mă îmbrac diferit fata de ceilalți colegi”.
E3: "În opinia mea, faptul că trebuie să purtăm aceleași haine în fiecare zi mi se pare banal și plictisitor, însă din punctul de vedere al părinților, propunerea uniformelor este una foarte bună. Ei consideră că sunt scutiți de „povara de a cumpăra haine noi”.
E4: "Când dl. director ne-a spus că va trebui să purtăm uniforma școlii, a fost o ușurare pentru mine. În fiecare zi, trebuia să aleg alte haine și să nu mă îmbrac două zile la fel, iar acum timpul alocat pentru alegerea tinutei il dedic altor lucruri ".
E5: „Am o părere foarte bună despre uniforme, deoarece cred că nu toți copiii au bani pentru haine și, în acest fel, nu ne vom jigni unii pe alții”.
E6: "În opinia mea, uniformele aduc un beneficiu școlii și sunt pro uniforme , pentru că putem deosebi de alte școli. În plus, acestea au o culoare frumoasă."
E7: "Sunt de acord cu uniformele, deoarece nu toți copiii își pot permite haine scumpe, iar cei care își permit, să nu mai aibă ocazia să se laude cu hainele. Deci unii dintre noi nu vor mai fi stigmatizați din cauza hainelor pe care le purtăm zilnic."
E8: "În opinia mea, este foarte bine să purtam uniforme, deoarece nu vor mai exista diferențe între clasele sociale. Unii colegi nu își pot permite să cumpere haine de brand și se simt cumva in inferioritate.
E9: "În principiu, nu sunt de acord cu uniformele, deoarece mi se pare de modă veche. "
E10: "Mi se pare OK să port uniforma, mai ales exista si diferentierea dintre baieti si fete in ceea ce priveste culoarea,si mai mult,emblema scolii te face sa te simti mandru ca apartii unei institutii publice,in special Școlii "Mihai Eminescu".
Asadar, purtarea de uniforme va ajuta la construirea unui sentiment de unitate în cadrul școlii ,toată lumea va fi în aceeași echipă. Purtarea uniformelor îi va ajuta pe elevi să elibereze stresul de a alege ce haine să poarte in fiecare zi la scoala. Purtarea uniformelor școlare va ajuta la îmbunătățirea individualității elevilor și la îmbunătățirea stimei de sine.
Deci, iată-ne, dornici să facem parte dintr-un capitol cu totul nou în viața noastră școlară!
(Valentin Dobre,6A)
O PAGINĂ DE ISTORIE
Școala Nr. 5 Alexandria , actualmente Școala Gimnazială “Mihai Eminescu”, este un simbol al municipiului Alexandria, fiind vorba despre singura școală din oraș care este monument istoric, fiind inaugurată în urmă cu aproape 118 ani și rezistând cutremurelor care au afectat-o în ultimul secol.
Clădirea situată în centrului orașului a păstrat întocmai detaliile realizate în urmă cu o jumătate de veac: aceleași intrări, aceeași tâmplărie, aceleași uși. Intacți au rămas și cei trei castani din fața școlii, bucuria copiilor, ori de câte ori înfloresc sau își scutură fructele. Mirosul de lemn vechi și de pardoseală uzată mențin vie amintirea vremurilor de altădată când unitatea a funcționat pentru prima dată ca școală de băieți.
Școala Nr. 5 Alexandria a luat ființă la 1 septembrie 1959, când s-a construit un nou local de școală, populația școlară revenindu-i prin despărțirea claselor I-VIII din Liceul “Alexandru Ioan Cuza”. Clădirea a fost construită în anul 1897 de către M. Frangulea și cuprinde 14 săli de clasă, dintre care 4 laboratoare, cancelarie, birou pentru secretariat și director, bibiliotecă ș.a. Din cauza cutremurului din 1990, structura de rezistență a clădirii a fost afectată, activitatea școlară desfășurându-se în Liceul Teoretic “Al. D. Ghica”. În această perioadă, clădirea a fost consolidată, prin ample lucrări, elevii revenind în școală la 1 octombrie 1993.Instituția de învățământ a purtat numele de Școala “Mihai Bravu”, iar din acest an, mai exact din data de 15 ianuarie, poartă numele de Școala Gimnazială “Mihai Eminescu”.
Astfel. într-o atmosferă de mare sărbătoare, unitatea de învățământ a sărbătorit ziua școlii. La eveniment au fost invitați reprezentanții autorităților publice locale, directori de unități școlare, dascăli, părinți și foști elevi. În fiecare clasă, dascălii au organizat ateliere cu dublă semnificație: s-au împlinit 169 de ani de la nașterea poetului Mihai Eminescu, dar și ziua școlii. Copiii au desenat, au colorat, au recitat poeziile marelui poet au dansat și au cântat.
Pentru Alexandria, Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu”, care a rezistat 180 ani şi a format sute de generaţii de elevi, rămâne un simbol şi una dintre puţinele clădiri-monument istoric care s-au păstrat.
Maria Popescu - IV A
Cum să devii un elev mai bun
MOTTO: ,,Astăzi ascensorul către succes este defect. Va trebui să mergeți pe scări, treaptă cu treaptă! ”
DR. Wayne W. DY
Fiind la început de drum, pentru călătoria noastra prin viață este necesar sa ne pregătim cu multă atenție o valiză în care să ne luam cele mai potrivite sentimente și calități de care avem nevoie. Aici, aș zice eu iubire, curaj, prietenie, creativitate, credință și, mai ales, încredere în noi.
În școală, drumul nostru spre succes este asigurat dacă vom fi conștiincioși. Acest lucru nu este nici simplu, dar nici imposibil, cu atât mai mult cu cât școala ne oferă în prezent o abordare mult mai blândă decât au avut parte înaintașii noștri.
Pe vremea când bunica și bunicul erau la școală lucrurile erau foarte diferite. Aceștia, în cazul în care nu-și făceau temele sau nu învățau, îndurau chiar și pedepse aspre, cum ar fi: mersul pe coji de nucă, bătaia cu rigla peste mâini, tunsoarea la chelie, etc.
Revenind la ce mi-am propus, iată două trepte sigure pe care trebuie să le urci pentru a deveni un elev de succes:
1.Fii pozitiv! Să fii pozitiv înseamă:
- să cultivi emoții și stări bune atât față de tine cât și față de colegi;
- să crezi în scopurile tale și să reușești în acțiunile propuse;
- să știi să-ți depășești obstacolele sau emoțiile negative.
2. Fii proactiv! Să fii proactiv înseamna:
- să ai inițiativă și să treci la acțiune;
- să-ți asumi responsabilitatea ;
- să-ți depășești limitele și să te dezvolți;
- să ai mereu idei și să le pui în practică.
REZULTATE GARANTATE!
Poate că nu toți avem același nivel social, însă micile secrete dezvăluite mai sus ne ajută să avem toți același șanse și să reușim în viață.
Sorana Cioaca -V A
Noua achiziție a Școlii Gimnaziale ,,Mihai Eminescu”
Nu este vorba de un laborator de chimie sau instrumente muzicale, deși ar fi o idee bună, dar este vorba despre ceva ce multe școli nu au, și în calitate de elev mă face să mă simt special. Poate unii dintre voi deja v-ati dat seama că este vorba despre uniforme. Din data de 14.11.2019, uniformele au început să fie purtate în Școala Gimnazială Mihai Eminescu. Da ,după atâția ani, școala noastră definește egalitatea între elevi.
Din discuțiile avute cu colegii mei a reieșit faptul că aceștia au fost în totalitate de acord cu introducerea uniformelor pe care le vor purta cu drag în fiecare zi de școală , și care ne vor putea individualiza în rândul elevilor de la nivelul orașului nostru .
Ioniță Liviu - VI B