CROATIA

MARTIE 2020

AgențiiLE de publicitate utilizează publicitate ascunsă în conținutul influencerului FOLOSINDU-SE DE inocența copiilor

În Croația, publicitatea ascunsă în noile media nu este încă controlată la fel de mult ca la TV.

Am discutat despre etică în jurnalism la recenta noastră întâlnire a grupului de jurnaliști din școală. A fost o discuție despre publicitatea ascunsă și am menționat câteva exemple din ziar și TV. Am mai vorbit despre felul în care acest tip de publicitate este pedepsit în toată lumea și, de asemenea, în Croația. Am aflat că în Croația se poate primi amendă până la 1 milion de kunas (131.000 €).

Am ajuns la concluzia că agenții de publicitate sunt conștienți de faptul că tinerii urmăresc mai puțin televiziunile și ziarele și că există conținuturi mult mai ascunse în conținutul publicat de numărul în creștere al influencerilor. De asemenea, agenții de publicitate merg pe premisele conform cărora publicitatea media nouă nu este încă la fel de controlată ca publicitatea TV. Acesta este motivul pentru care am decis să investigăm puțin mai mult anunțurile ascunse în noile media. Din numeroase exemple pe care le-am găsit, vom analiza mai întâi unul foarte evident din vloggul lui Denis Domian.

În vlog-ul lui OTVARAM BOŽIĆNI MISTERI BOX! - Domian face publicitate în mod clar a 3 lucruri. Primul este platforma Joombos care adună vloggerii ca el însuși, în al doilea rând este cartea de la colegul său vlogger The Sikrt, dar el este în mare parte publicitate Čokolino (mâncare pentru copii). Îl puteți observa analizând modul în care arată lucrurile din caseta Mister. În timp ce lumânările, podoabele de Crăciun și alte surprize sunt filmate din unghiul în care nu poți vedea brandul lor, principalul produs publicizat Čokolino a fost filmat de ceva timp, astfel încât toți spectatorii să-l poată vedea și să-și amintească de el și mai mult de 100.000 de persoane au văzut videoclipul. După ce am urmărit cu atenție acest vlog, nu am înțeles alt scop decât publicitatea făcută celor trei lucruri. Spre deosebire de reclamele tv care durează câteva secunde și, în majoritatea situațiilor, este clar marcat ca anunț, acesta durează mai mult de 8 minute. Un alt exemplu tipic de publicitate ascunsă sunt vlog-urile FilipaiZage-Filip și Zages. Sunt vloggeri din Bosnia și Hertegovina și mulți dintre copiii noștri îi urmează, în mare parte copii mai tineri. Pentru a vedea care sunt reclamele, este suficient să urmărești doar câteva secunde din vlog-ul lor de 16 minute.

De ce este publicitatea ascunsă problematică? Înainte de toate, pentru că cei care o fac ne-au indus în eroare, spunând că nu reclamă la ceva. În plus, cei care comunică cu noi, tinerii, contează pe naivitatea și lipsa noastră de experiența așa cum a fost scris pe Medijska pismenost.hr .

Publicitatea ascunsă afectează subconștientul și emoțiile noastre. Dacă anumite haine, încălțăminte sau altele sunt purtate sau recomandate de celebritățile noastre preferate, dorim să avem și noi aceste lucruri. De aceea, unii vloggeri poartă anumite mărci de haine, adidași, ceasuri etc., pentru a-și influența adepții. Un exemplu bun este celebrul Youtuber Paul Logan, care are 20 de milioane de adepți. În vlog-urile sale, el poartă mai ales brandul de haine Maverick și doar adidașii Nike și face mereu un efort pentru a arăta ce brand de pantofi are. În unele vlogguri merge la garajul său și arată branduri de mașini pe care le deține, împărtășește imagini din hotelurile în care doarme și își arată ceasul Rolex.

În timp ce în Croația nu există încă nimeni care să controleze publicitatea în noile media, precum la televizor, restul lumii a început să controleze anunțurile on-line. Din cauza publicității ascunse, cel mai plătit Youtuber, Rayan Kaji, în vârstă de 8 ani, a avut probleme. După cum a declarat Index.hrRanan și părinții săi au fost raportați pentru că nu au marcat întotdeauna clar conținutul sponsorizat în postările lor. Grupul Adevăr în publicitate care le-a raportat susține că aproape 90% din videoclipurile Rayan conțin cel puțin o recomandare plătită, adresată copiilor care sunt prea mici pentru a vedea diferența dintre un anunț plătit și o recenzie reală. Grupul menționat a stabilit că Rayan și părinții săi amăgesc copiii să cumpere produsele făcute de sponsorii săi.

Cu excepția grupurilor precum Adevărul în publicitate din SUA și Marea Britanie, legiuitorii au început să conducă ancheta asupra celebrităților și influencerilor care nu își marchează conținutul pe rețelele sociale ca reclame. Portalul Inspireme.hr a distribuit datele conform cărora 44% dintre respondenți apreciază recomandările influencerului. De asemenea, au pus întrebarea - ce se întâmplă dacă influencerii laudă produsul sau cazarea doar pentru că l-au obținut gratuit și nu pentru că sunt într-adevăr mulțumiți. De exemplu, celebrul influencer Jeffery Star, care testează și examinează diferite produse cosmetice, a mărturisit public că unele mărci i-au oferit 165.000 de dolari pentru a le testa produsele.

Până când nu există reguli mai stricte în ceea ce privește publicitatea ascunsă în noile media din Croația, rămânem pe cont propriu pentru a concluziona cine oferă conținut interesant și util și cine face doar publicitate. Desigur, noi, ca indivizi, îi putem pedepsi pe cei care ne înșală prin a nu mai urmări conținutul lor.

Lorena Benčak, 7.b; fotografii luate de pe Internet

Articolul original este publicat în revista digitală școlară Klinček .

Toni - prietenul nostru Erasmus + din Spania ne-a trimis un videoclip de sustinere când a auzit despre cutremur

Un gest empatic

Toni, pe numele adevărat Juan Antonio Villegas Nieto, este un băiat din Spania care a fost alături de noi, ca parte a echipei spaniole, la mobilitatea Erasmus + din Italia. El este întotdeauna bine-dispus, gata să facă glume și să-i ajute pe ceilalți. Karlo Aleksić și cu mine am împărțit o cameră cu el. Unele dintre cele mai prețioase momente ale mele din schimbul de experienta italian sunt legate de el.

Am scris acest text despre el pentru că s-a gândit la noi la momentul potrivit. Duminică, când a aflat vestea despre cutremurul din Zagreb, a făcut un scurt videoclip în care a spus că speră că suntem cu toții bine. De asemenea, ne-a urat sănătate multa tuturor , din cauza Coronavirusului. Putem spune doar, un mare" Mulțumim ,Toni!". Gestul tău frumos este un adevărat exemplu de empatie și a venit în momentul potrivit când am avut nevoie, când ne-am simțit speriați și confuzi, temându-ne dacă vor exista mai multe cutremure.

Pentru cei care nu au citit articolul anterior din Klinček despre empatie, am explicat că aceasta înseamnă compasiunea și înțelegerea emoțiilor altor oameni și, de asemenea, modul adecvat de a reacționa la emoțiile observate.

Sub acest articol, puteți găsi videoclipul lui Tony și câteva poze cu el din timpul schimbului nostru Erasmus +.

Luka Šok, 7.a: foto: Martina Sokač i S.L.

The original article is published in the school digital magazine Klinček

FEBRUARIE 2020

Membrii rețelei de tineri consilieri pentru copii - vocea copiilor ar trebui să se AUDĂ mai mult

Am realizat un interviu Skype cu trei elevi de la liceele din Zagreb care au avut recent șansa de a vorbi despre drepturile copiilor în parlamentul croat.Stela Tonner (16 ani), Patricia Čretni (16 ani) și Niko Radujković (15) sunt elevi de liceu din Zagreb pe care i-am cunoscut vineri, 13 februarie, prin Skype. Fetele merg la clasa a II-a din gimnaziu II și Niko, care este câștigătorul ultimului an al recompensei Luka Ritz - „Violența nu este vitejie”, este o elevă de la clasa I la Prirodoslovnagimnazija. Motivul apelului nostru video a fost apartenența lor la MMS (rețea de tineri consilieri ai avocaților pentru copii). Au vorbit despre modul în care lucrează și de ce ar recomanda apartenența la MMS a altor studenți.Stela, Patricia și Niko ne-au spus când va fi următoarea oportunitate de a deveni membru MMS. Au venit cu noi din biroul pentru avocați pentru copii, care se află pe strada Teslina 10 din Zagreb.Am organizat apelul Skype cu membrii consilierului MMS prin Maja Flego, care au participat și la acest interviu Skype împreună cu colega ei Ivona Salaj. Ambii sunt consilieri ai Ombudsmanului copiilor și cooperează activ cu consilieri tineri și îi ajută în activitatea lor.

Când ați devenit membru al MMS și cum ați venit ideea de a vă alătura activității MMS?

Patricia: Toți suntem membri din noiembrie 2017. Am auzit despre concurs în mass-media.

Stela: Pedagogul meu de gimnaziu mi-a recomandat să depun o cerere.

Niko: A fost similar și la mine, dar profesorul meu mi-a trimis e-mailul și mi-a recomandat să aplic. A crezut că așa ceva mă poate interesa.

Ce trebuie să facem pentru a deveni membru MMS?

Niko: Pe lângă formularul de cerere, trebuie să trimiteți o scrisoare motivațională. Acolo ar trebui să scrii ce faci și de ce crezi că ar trebui să devii membru MMS. Membrii MMS pot fi copii cu vârste cuprinse între 12 și 16 ani pentru o perioadă de 3 ani și apoi au loc noi alegeri. Asta înseamnă că anul acesta, în luna mai, toți cei care vor să fie membri MMS vor avea șansa de a depune candidatura pentru acest birou.

În ce mod lucrați în MMS?

Patricia: Lucrăm mai ales prin e-forum pentru care fiecare membru are o parola. Pe forum, sugerăm diverse subiecte legate de drepturile copiilor sau altceva care ne interesează și discutăm despre asta. Ne întâlnim în persoană doar de două ori pe an.

Cine vă sugerează activitățile?

Stela: Unele dintre activități sunt rezultatele discuțiilor noastre de pe forum, iar uneori consilierii care sunt responsabili de colaborarea cu MMS sugerează unele activități.

Ai sugerat personal unele dintre activitățile desfășurate?

Niko: Am sugerat ca membrii MMS și elevii de la școala mea să se alăture campaniei naționale pentru persoanele cu dizabilități de lectură și dislexie cu titlul„Vreau și eu să citesc”.

Patricia: Eu am început subiectul pe forum despre adopție și copii fără părinți, dar, deoarece participăm cu toții la discuții, nu este atât de important cine a început-o.

Despre ce subiecte i-ați sfătuit pe avocații parlamentari de când au devenit membri MMS?

Stela: Pe forumul nostru, avem și o cameră de chat și acolo putem vorbi despre orice dorim. Însă aș spune că ne-am ocupat în cea mai mare parte de violența de la egal la egal și de cyberbulliyng și că i-am sfătuit cel mai mult pe avocați despre aceste subiecte și despre participarea copiilor.

De ce activități desfășurate în timpul mandatului dvs. sunteți mândru?

Niko: Poate la prezentarea opiniilor noastre despre nevoia de participare a copiilor pe care am avut-o anul trecut în noiembrie în parlamentul croat. Aceasta a fost organizată cu ocazia celei de-a 30-a aniversări a Convenției drepturilor copiilor.

Stela: Am stat pe scaunele reprezentanților parlamentului croat și ne-am simțit bine. Am avut și șansa de a pune întrebări. Îmi amintesc că a existat o întrebare cu privire la greva profesorilor care era la acea vreme și, de asemenea, una despre schimbările cu examenele finale pentru generația noastră. De asemenea, îmi amintesc că nu am fost foarte mulțumiți de răspunsuri, deoarece nu erau suficient de concrete.Adulții nu ar trebui să își impună doar părerea.

Alți elevi din școlile dvs. știu că sunteți membri MMS?

Niko: Mai mulți elevi o știu acum, când sunt la liceu, decât știau când eram în gimnaziu. Acest lucru se datorează faptului că directorul școlii noastre insistă asupra multor activități în prevenirea violenței de la egal la egal.

Patricia: În școala noastră elevii știu că eu și Stela suntem membri MMS, dar însă nu știu prea multe detalii despre modul în care funcționează MMS.

Care este părerea dvs. despre condițiile drepturilor copilului în Croația? Care sunt drepturile copilului cel mai puțin respectate?

Stela: Mi se pare că, de fapt, cea mai mare problemă este participarea copiilor în societate. Vocile copiilor ar trebui auzite mai ales atunci când este vorba despre ei înșiși. Adulții nu ar trebui să își impună doar părerea, ci să ajute la găsirea oportunităților noastre, cine vrem să fim și în ce mod vrem să avem de-a face cu anumite lucruri.

Elevii din școala dvs. au șansa de a participa la luarea deciziilor în ceea ce privește viața școlară și munca școlară?

Patricia: În școala gimnaziala, aveam un Consiliu al elevilor, dar lucra doar pe hârtie. Nu am avut nicio influență în cadrul acelui consiliu. În liceu însă, situația este mai bună și avem șansa de a propune câteva lucruri care contează pentru noi. De exemplu, avem șansa de a propune proiecte la care vrem să lucrăm sau unde vrem să mergem în excursii. Participarea elevilor noștri a dus la deschiderea cafenelei școlii.

Niko: În studenții mei, Consiliul studențesc a fost, de asemenea, doar o formă. În liceu, avem o putere mai mare. Consiliul nostru pentru studenți a fost foarte activ în susținerea prelegerilor într-o singură dată. Suntem foarte fericiți că școala noastră a fost ridicată în acest an și acum avem cursuri de schimb.

De ce le-ați recomanda altor tineri să solicite calitatea de membru MMS la următorul concurs?

Patricia: Pentru mine participarea la MMS este o experiență frumoasă. Am întâlnit tineri din diferite părți ale Croației. Am avut șansa de a face schimb de opinii și experiențe și de a mă dezvolta ca persoană.

Stela: În MMS avem sprijinul consilierilor adulți și ne ajută să ne formăm ideile. Pentru mine, este și o experiență importantă și frumoasă. Mai ales că am șansa să fiu activă, să fac ceva și să văd că politicienii au primit mesajul meu.

/Lorena Benčak i Lea Harča, 7.b: foto: S. L. și internet /

Articolul original este publicat în revista digitală a școlii Klinček.

Printre 6 țări din proiectul Etwinning,

elevii CROAȚI folosesc internetul

CEL MAI PUȚIN pentru a ÎNVĂȚA

Sondajul a fost realizat ca parte a proiectului eTwinning care include școli din Finlanda, Polonia, Portugalia, România și Spania.

Elevii din școala noastră folosesc Internetul în mod semnificativ mai puțin decât elevii din școlile din Finlanda, Polonia, Portugalia, România și Spania. Acesta a fost rezultatul sondajului realizat în cadrul proiectului eTwinning S.O.S. (Consolidarea securității online). Școala noastră a inclus in sondaj 73 de elevi din clasele 5a, 6a, 7a și 8a.

La întrebarea ,,Ce folosesc cel mai mult pe Internet?”, elevii au primit 16 opțiuni și au fost nevoiți să aleagă doar 4 lucruri pe care le fac cel mai des. Răspunsurile sunt în mare parte similare, iar elevii de la aproape toate școlile partenere folosesc Internetul pentru a juca jocuri, pentru a asculta muzică, pentru a viziona filme și pentru a comunica pe rețelele de socializare. Ăn acest sens procentele sunt doar ușor diferite dar, după cum se menționează în titlu, acestea sunt foarte diferite atunci când vine vorba de utilizarea Internetului pentru școală și învățare. Acest procent variază foarte mult, iar școala noastră ocupă ultimul loc cu 25% dintre elevi care au declarat că folosesc Internetul și pentru învățare. Elevii din Portugalia ocupă primul loc cu 56,4%. Au urmat elevii din Polonia cu 42,9% și elevii din Finlanda cu 41%. Locul al patrulea se adresează românilor cu 40,7%, iar al cincilea elevilor spanioli cu 38,3%.

Tot conform acestui studiu,Instagram este cea mai populară rețea de socializare În scopul acestui articol, am analizat datele despre cele mai populare 4 rețele sociale. Pe baza răspunsurilor elevilor Instagram este cu siguranță numărul unu de rețea socială. Doar în Polonia, Facebook este încă mai popular cu 5%. În Croația, Facebook este puternic și 62,9% dintre elevi îl folosesc, în timp ce în Portugalia acest număr este de doar 2,8%.

Snapchat este, de asemenea, o rețea socială foarte populară în rândul elevilor. Este cel mai puțin utilizat în Spania cu doar 29,7%. WhatsApp este cel mai puțin utilizat în Polonia cu 36,4% și Croația urmează cu 40%. Este utilizat mult mai mult în alte țări, dar mai ales în Finlanda, unde 95,8% dintre studenții chestionați folosesc această platformă de mesagerie.

În articolul următor, vom analiza datele conectate la siguranța Internetului.

Lea Harča, 7b

Articolul original este publicat în revista digitală școlară Klinček


IANUARIE 2020

Eliminarea unui an școlar, Educatie Fizica și clasa homeroom - fake news

Fake news - am aflat cum să le identificăm din Fake ≠ Publication Fact

Mâine ne vom întoarce în sfârșit la școală, așa că vom afla exact cum și când vom compensa orele ratate. Totuși, ceea ce știm deja este că s-au răspândit diverse știri false despre grevă sau unele dintre ele se răspândesc prin rețelele sociale pe care le folosim. Această știre falsă se referea la eliminarea orelor de educatie fizica și a clasei homeroom în semestrul doi din cauza compensațiilor pentru prelegerile ratate în timpul grevei școlare. Au existat, de asemenea, false vești că anul școlar va fi anulat.

Trebuie menționat că cel mai important obiectiv al unor astfel de știri false este acela de a face bani. Mass-media de pe internet câștigă bani din clicuri, iar știrile false și titlurile bombastice sunt mărfuri calde.

Ar trebui să verificați întotdeauna sursa informațiilor. Acest lucru se poate face prin copierea titlului sau chiar a întregii propoziții din original pe un anumit site web și lipirea lor în bara de căutare cu ghilimele la începutul și la sfârșitul propoziției. În acest fel, este posibil să ajungeți la sursa de informații și să verificați ce spun alte surse despre subiect.

De asemenea, este important să verificați când au apărut informațiile și dacă acestea sunt actuale sau există cunoștințe mai recente pe această temă.

În ceea ce privește fotografiile, acestea pot fi verificate făcând clic dreapta pe imagine și selectând opțiunea „Căutați imagini cu Google”. Folosind instrumentul web TinEye https://tineye.com/, puteți introduce adresa URL a imaginii și verifica unde a fost utilizată imaginea. Pentru materialele video, Fake ≠ Fact Publication recomandă să acordați atenție calității videoclipului și persoanei responsabile de încărcare. Indici suplimentare pot fi, de asemenea, comentarii sub videoclipul respectiv. Când vine vorba de înregistrări audio, ei spun că este dificil să se stabilească dacă înregistrarea este autentică, dar numele fișierului poate fi un veritabil indiciu.

/ Lea Harča, 7. b; Foto: descărcat de pe Internet / Articolul original este disponibil în ziarul digital online Klinček și poate fi găsit pe următorul link: http://www.klincek.com/?p=15668

ELEVii au organizat o grevă

Grevă de succes organizată de elevii din Slavonski Brod, Karlovac și Pula în 2013


Cuvântul grevă este foarte prezent în zilele noastre și, deoarece afectează circumstanțele obișnuite de viață ale elevilor noștri, am decis să explicăm mai îndeaproape ce înseamnă să intri in greva. De asemenea, am aflat că cea mai lungă grevă din istorie este legată de educație și am constatat că elevii croați au organizat o grevă.

Potrivit enciklopedija.hr, greva este un conflict între angajați și angajatori în care angajații prin încheierea proiectată, organizată și colectivă a muncii se străduiesc să obtina concesii de la angajator și să-l oblige să accepte cerințele lor.

Cele mai frecvente cauze ale grevei sunt nemulțumirea legata de salarii sau de condițiile de muncă și concedierea lucrătorilor.

Refuzul de a lucra a fost înregistrat în Egiptul antic și Roma, dar cel mai mare număr de greve au avut loc la sfârșitul secolului al XIX-lea și în prima jumătate a secolului XX. În acea perioadă, asociațiile de muncitori și sindicatele, care au ajutat lucrătorii să lupte pentru drepturile lor, au devenit mai puternice. În secolul al XIX-lea, în era industrializării accelerate, muncitorii au muncit 12-18 ore, ba chiar copiii au fost nevoiți să muncească în condiții de muncă inumane. În acel moment, mișcările grevistilor au lovit cel mai tare Statele Unite. Grevele au evoluat chiar în revolte majore pe stradă în unele cazuri.

Ziua Muncii pe care o sărbătorim la 1 mai este memorialul unei greve atât de mari care a devenit o revoltă. Această grevă s-a transformat într-un protest în care aproximativ 40.000 de oameni din Chicago au cerut trei 8, adică au cerut 8 ore de muncă, 8 ore de odihnă și 8 ore pentru cultură și educație. În acel protest, poliția a ucis 6 și a rănit 50 de lucrători. 5 au fost condamnați la moarte și 3 la închisoare de lungă durată.

Greva studenților Școlii Medicale din Pula

Potrivit portalului web H-Alter, prima grevă generală din Croația a avut loc la Osijek 1905. În aprilie, a fost inițiată de lucrătorii de la fabrica Kaiser și din fabrica Povischil, iar în mai a fost acceptată de lucrătorii multor fabrici din Osijek și aproximativ 2500 până la 3000 de oameni au mers prin centrul Osijek.

Ceea ce am învățat din mass-media este faptul că greva nu trebuie organizată doar de angajați. Cotidianul croat Jutarnji a scris în 2013 despre o grevă organizată de studenții școlii medicale din Osijek. Au decis să nu participe la cursuri după numeroase avertismente nereușite cu privire la condițiile necorespunzătoare în care se desfășurau practici și prelegeri. Greva studentilor a fost terminată după 5 zile, cerințele lor fiind îndeplinite și organizarea de practică și prelegeri a fost îmbunătățită. Aceasta nu a fost singura grevă a studenților din școlile medicale în acel an. În același an a avut loc greva studenților la Pula și Karlovac și toți au sfârșit favorabil pentru elevi. Schimbările pe care studenții le-au cerut, au fost acceptate în cele din urmă.

Cea mai lungă grevă din istorie a durat 25 de ani Pe Wikipedia, am descoperit că cea mai lungă grevă din lume a avut legătură și cu educația. Acea grevă a durat 1914 - 1939 în Burston, județul Norfolk, Anglia. A început ca un sprijin pentru profesorii Tom și Annie Higdon, care au fost concediați pentru că avertizau cu privire la condiții necorespunzătoare din școală. Profesorii concediați au fost susținuți de elevi și părinți. A fost înființată o nouă școală și a fost condusă de profesorii concediați. Prelegerile școlare au avut loc inițial pe piața verde a orașului, iar apoi datorită donațiilor locale, a fost construită o nouă școală. Școala a funcționat până la moartea lui Tom și, după aceea, a încetat să funcționeze și a devenit un muzeu dedicat celei mai lungi greve din lume. După ce Tom a murit, toți elevii au invatat din nou la școala municipală.

/ Leona Peklić, 8. a; Foto: descărcat de pe Internet /

Articolul original este disponibil în ziarul digital online Klinček și poate fi găsit pe următorul link: http://www.klincek.com/?p=14614

Construcția sălii de sport începe vara viitoare?

Am discutat planurile de construcție a sălii de sport cu Franjo Poljak, primarul municipiului Sveti Petar Orehovec

Săptămâna aceasta am observat utilaje de construcție în parcarea școlii și în apropierea locului de joacă și am aflat că sosirea mașinilor este legată de sala de sport a școlii a cărei construcție o așteptăm de ani buni. Acesta este motivul pentru care l-am vizitat pe Franjo Poljak, un primar al municipiului Sveti Petar Orehovec, și l-am întrebat ce se întâmplă în jurul școlii și când ne așteptăm la sala de sport.

Școala noastră a fost construită în 1964, iar orele de educatie fizica au avut loc pe holul de 35 mp. Procedura de construcție a sălii de sport a fost lansată în 2004, dar a existat întotdeauna ceva care i-a stat în cale, iar demararea lucrarilor pentru constructia sălii de sport nu a început niciodată.

În 2013, grupul nostru de film a realizat un scurt documentar despre problema sălii de sport, care este disponibil pe link-ul Tjelesni u betonskomhodnikuveć 49 godina

Ne puteți explica ce fac mașinile de construcție alături de școala noastră în aceste zile și are legătură cu construcția sălii de sport?

Mașinile care au sosit săptămâna aceasta au sarcina de a pregăti terenul pentru viitoarea sală de sport. Tehnic vorbind, lucrează la protecția fundatiei. Anume, terenul de lângă școala unde va fi construită sala este in pantă și este necesar să o stabilizăm, astfel încât solul nu va aluneca. Această intervenție este realizată de Geobim de laBetetinec și trebuie finalizată în două luni.

Înseamnă acest lucru că în primăvară ne putem aștepta la începutul unei construcții de săli de sport?

În prezent lucrăm la asigurarea resurselor financiare necesare pentru construirea și amenajarea salii. Ne ocupam ca acesta să fie un proiect comun al municipalității și al județului. Anume, județul a dezvoltat un proiect pentru a ajuta construcția sălilor în mai multe locuri din zona județului Koprivnica-Križevci. Conform acordurilor încheiate până în prezent, județul ar finanța o parte din costurile care se încadrează în standardul pedagogic.

Ați putea explica asta mai departe?

Mărimea sălii în conformitate cu standardul pedagogic depinde de numărul de elevi din școală. Conform standardului pedagogic existent, Școala Sveti Petar Orehovec Elementary are dreptul la o sală cu două incaperi. Cu toate acestea, credem că avem nevoie de sala cu trei incaperi pentru a o putea folosi pentru diverse evenimente sportive și culturale din municipalitate, nu doar pentru clasele de educatie fizica pentru elevii școlii.

Ce suprafață ar acoperi o astfel de sala și cât ar fi prețul construcției sale?

Sala cu trei incaperi pe care am dori să o construim ar trebui să fie de 2300 m2, iar conform proiectului, prețul costului halei ar fi de aproximativ 20,5 mil KN.

Cum va asigura municipalitatea partea sa din resursele necesare pentru construcția salii?

Planificăm să aplicam pentru un împrumut la una dintre băncile comerciale. Planul nostru este să facem asta în timpul iernii, pentru a putea începe cu construcția in vara anului viitor. Dacă totul va continua conform planificării, sala de sport ar putea fi finalizată până la sfârșitul anului 2021.

Sala va fi construita dupa proiectul din 2012?

Da, avem deja proiectul și au fost necesare doar mici modificări din cauza unor reglementări legale care au fost puse în aplicare între timp. / Paola Tukša, 8. a; Foto: S. L. /

Articol original disponibil în noul document online digitalKlinčekand si poate fi accesat pe linkul următor :link http://www.klincek.com/?p=15241http://www.klincek.com/?p=15241

Bullying-ul cibernetic poate fi raportat poliției croate

prin aplicația RED BUTTON

Subtitlu: Doar 11% dintre tineri au căutat ajutor după ce au fost expuși la conținut perturbator pe Internet

Internetul este o invenție grozavă care face legătura între oameni, dar, din păcate, permite și o varietate de conținut inadecvat și există multe con'inuturi predispuse să insulte și să intimideze pe alții. Conform sondajului privind siguranța copiilor și tinerilor realizat în Croația, în cadrul proiectului internațional EU KIDS, mai mult de jumătate dintre copiii între 9 și 17 ani au primit un mesaj nepotrivit. Datele se referă la 2017, când sondajul a fost efectuat pe un eșantion de 1017 copii, părinți și tutori. Rezultatele cercetării au arătat că 1/10 copii cu vârste între 9 și 17 ani au fost intimidați pe internet în acel an.

De asemenea, a constatat că o treime dintre tinerii cu vârste între 9 și 17 ani, comunică online cu o persoană pe care nu o cunosc personal și că fiecare al patrulea adolescent cu vârsta cuprinsă între 15 și 17 ani, s-a întâlnit cu persoana pe care a cunoscut-o online. Faptul îngrijorător este că doar 11% dintre tineri au căutat ajutor după ce au fost expuși la conținut perturbator. Toate aceste informații le-am găsit pe internet, precum și pe cine să contactam pentru cei care au fost expuși insultelor și intimidării pe internet. Aplicația care vă poate ajuta se numește butonul roșu. Este cererea de către Ministerul de Interne al Republicii Croația (Poliție). Prin intermediul acestei aplicații, toți cei care au cunoscut o situație necorespunzătoare pe internet o pot raporta la poliție. Se pot raporta și alte forme de exploatare sau abuz asupra copiilor. Aplicația este disponibilă pe link-ul https://redbutton.mup.hr/. Instrucțiunile de utilizare a cererii au mai precizat că, în cazuri urgente, poliția trebuie contactată prin numărul de urgență 192.

/ Lea Harča, 7b; ilustrații descărcate de pe Internet / Articol original disponibil în ziarul digital online Klinče pe linkul următor http://www.klincek.com/?p=15035